شناسهٔ خبر: 66605557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اراک: تقویت باورهای دینی دانش آموزان رسالت خطیر معلمان است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت که تقویت باورهای دینی دانش‌آموزان و دانشجویان رسالت خطیر معلمان و اساتید دانشگاه‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عصر شنبه در آیین تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان نمونه مدارس المهدی استان مرکزی، افزود: مهمترین وظیفه آموزش و پرورش تربیت نسلی توحیدی، دین مدار و اخلاق مدار است و بر این اساس یکی از اقداماتی که می بایست در این خصوص صورت گیرد معرفی الگوهای والای تربیتی مانند اهل بیت(ع) به نسل جدید است.

وی اظهار کرد: اسلام برای مقام زن و مرد والاترین جایگاه تربیتی و اجتماعی را در نظر گرفته و این رسالت آموزش و پرورش است که با تکیه بر سیره اهل بیت عصمت و طهارت و با تاکید بر رویکردهای نوین آموزشی نسبت به آگاه سازی دانش آموزان اقدام کند.

امام جمعه اراک گفت: معلمان در ارتقای تربیت دینی و انقلابی، فرهنگی و اخلاقی دانش آموزان تلاش کنند تا نسلی که برای آینده ایران اسلامی پرورش داده می شود، اثربخش، آگاه و با تقوا باشد.

دری نجف‌آبادی افزود: معلمان در کنار آموزش، دانش آموزان را به تقوای الهی، فرامین قرآنی و ولایت حضرت علی و اهل بیت آشنا کند چرا که اگر ایمان و تقوا الهی در نسل جوان و نوجوان مستحکم شود نتیجه این تربیت انسان‌های بزرگی همچون شهید مطهری و دیگر بزرگان خواهد شد.

وی خطاب به معلمان ادامه داد: در فضای کلاس و مدرسه موضوع تربیت دینی و اسلامی دانش آموزان را در کنار کار آموزش به موازات هم پیش ببرید و برای پرورش فرزندانی با شخصیتی همه بعدی تلاش کنید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تحکیم بنیان خانواده تاکید کرد و افزود: خانواده کانون شخصیت سازی و رشد فردی، محیط اجتماعی شدن و اخلاق‌مداری است و کارکردهای آن را هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند عهده دار باشد.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: نهادهای آموزشی و تربیتی نیز از تبلیغات سوء دشمنان در امان نیستند و لازم است مراقبت و هوشیاری در تمامی لایه‌های مردمی و تصمیم‌ساز نظام علیه ترفندهای نرم دشمن وجود داشته باشد.

نظر شما