شناسهٔ خبر: 66605411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده قزوین: ۱۹ قانون اقتصادی در مجلس یازدهم وضع شد

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۸ قانون مهم در مجلس یازدهم وضع شد که موضوع ۱۹ قانون اقتصادی و در راستای ارتقا توان کشورمان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه محمدبیگی عصر شنبه در هفتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان قزوین با موضوع "تداوم خدمت برای زندگی بهتر"، اظهار کرد: اصلاح قانون تجارت آخرین قانون اقتصادی است که پایه های قوانین حوزه تجارت و دیپلماسی اقتصادی را متحول خواهد ساخت.

وی با اشاره به اینکه قوانین مربوط به مالیات بر خانه های خالی، اصلاح ارزش افزوده، مانع زدایی از صنعت برق و موارد دیگری که براساس مساله محوری و حل زیرساخت‌های اقتصادی تنها بخشی از قوانین وضع شده در مجلس یازدهم بود، خاطرنشان کرد: در این دوره از مجلس یازدهم شاهد رفتارهای غیرانسانی از سوی برخی از کشورهای خارجی نیز بودیم، به ویژه در دوره شیوع ویروس کرونا و خودداری این کشورها از ارایه واکسن به مردم ما بود، اما به هر حال توانستیم به این واکسن دست پیدا کنیم، در عین حالی که دشمنان ما اجازه واردات واکسن به داخل کشور را صادر کرده بودند تا جلوی مصرف داخلی را بگیرند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در حوزه سلامت نیز ۸۰ طرح به شکل فعال در استان قزوین ایجاد شد که ارزش تقریبی این طرح ها حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال بود که ۳۰ هزار میلیارد ریال آن مربوط به افتتاح پروژه ها و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

محمدبیگی به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر و در سالگرد ابلاغ سیاست های کلی مقام معظم رهبری در ۳۰ اردیهشت ماه سال ۱۴۰۰ قرار داریم که این مساله منجر به تشکیل فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده شد و در همان زمان با حضور ۱۰۵ نفر از نمایندگان مجلس نیز اعضای فراکسیون تشکیل و این نشست ها همچنان ادامه دارد.

منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس دوازدهم شورای اسلامی در خصوص اقدامات حوزه بانوان، تصریح کرد: در بخش زنان و خانواده کارهای بسیاری در مجلس کنونی صورت گرفت، امتیاز دهک بندی بانوان، بیمه زنان روستایی بالای سه فرزند، توانمندسازی زنان با صندوق‌های تضامین، داده پردازی سامانه اطلاعات ایرانیان، ارتقا سطح معیشت و سلامت مادر و کودک، ۹ حمایت ویژه برای دختران مجرد و افزایش مرخصی ۶ ماه زایمان به ۹ ماه تنها بخشی از دستاوردهای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این دوره از مجلس بود.

محمدبیگی ادامه داد: توجه به مسایل و مشکلات جانبازان بالای ۵۰ درصد، بحث قانون ترمیم و معافیت مالیاتی ایثارگران، اصلاح قراردادهای بیمه‌ای، خروج بنیاد شهید از بنگاه داری و بررسی شرکت های زیانده در این نهاد انقلابی، گرفتن مجوز گازرسانی برای ۶۰ روستای قزوین، افزایش ۲ برابری تخت‌های بیمارستانی و تدوین چهار طرح عمده بیمارستانی تنها بخشی از کارهای صورت گرفته برای مردم به شمار می‌رود.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با کمک قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) که ۱۶ درصد اعتبارات آن محقق شده است، بیش از ۳۰ روستای دارای تنش آبی در استان قزوین شناسایی شدند و برای آن طرح‌های بسیاری هم در نظر گرفته شد.

محمدبیگی با اشاره به اهمیت پرداختن به حوزه علمی و فرهنگی در استان قزوین، گفت: در اقتصاد دانش بنیان، طرح چشمه نور را از خواب بیدار کردیم، برای این طرح با سران قوای کشور هم دیدارهایی صورت گرفت که متاسفانه با وجود همه پیگیری‌ها هنوز ارزش چشمه نور برای مردم روشن نشده و جنبه ۲۷ گانه پیشران علوم در این موضوع همچنان مغفول مانده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی به موضوع قصورات صورت گرفته در حوزه پزشکی، اظهار کرد: به طور چنین موضوعاتی به هیچ عنوان قابل بخشش نیست و خود بنده نیز به طور شخصی چند پرونده را در این رابطه پیگیری کردم که منجر به محکومیت چند پزشک نیز شد، با این حال هرکجا موردی باشد پیگیری خواهیم کرد.

محمدبیگی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تورم و کنترل آن، افزود: کار دولت سیزدهم را در حوزه زیرساختی موفق می دانم، اما برای سفره مردم هنوز کارهای بسیاری باقی مانده است، ما اعتقاد داریم قیمت گذاری تضمینی گندم و بحث های نظارتی باید جدی تر از گذشته دنبال شود، در بخش کنترل معیشت هم از دولت انتظار داریم فعال تر کارها را پیش ببرد اما یادمان نرود که ما باید زمین سوخته ای را که از دولت گذشته تحویل گرفته ایم را هم در نظر داشته باشیم، همین مساله خیلی کار ما را سخت کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پرسش به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص مطالبه گری، اذعان داشت: بنده هرگز از حق مردم کوتاه نیامده ام و نخواهم آمد، در مورد فرماندار سابق قزوین نیز بایستی بگویم که موضوع را به کمیسیون اصل ۹۰ بردیم تا ماده ۴۷۷ اعمال شود، به طور حتم مسایل مربوط به ایشان را دنبال خواهیم کرد و همواره حامی فسادستیزان و مطالبه گران هم خواهیم بود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر کمبود آب در استان، گفت: برای حل مشکلات آبی استان نیز با وزیر نیرو صحبت کردیم، از معاون استاندار هم خواستیم که پیگیر سد بورمانک باشد، بنده همچنان خواهان افزایش حق آبه قزوین هستم که از هشت لیتر نیز افزایش پیدا کند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در خصوص برخورد با مفسدان اقتصادی نیز یادآور شد: بنده موافق برخورد جدی با مفسدان اقتصادی هستم، همین هفته گذشته موضوع پرونده پیش فروش خودرو در تاکستان را در اختیار رییس کل جدید دادگستری استان قزوین قرار دادیم و در این زمینه نیز نشست هایی هم صورت گرفته تا مطالبات مردم به خوبی محقق شود.

نظر شما