شناسهٔ خبر: 66605317 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز بومی‌سازی لوله‌های انعطاف‌پذیر در تاسیسات نفتی

طراحی و ساخت لوله‌های ترموپلاستیک مقاوم شده بین شرکت مهندسی توسعه نفت و دو شرکت دانش‌بنیان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

اصلاح می شود //// *** / آغاز بومی‌سازی لوله‌های انعطاف‌پذیر در تاسیسات نفتی/// تصویر بی کیفیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه بزرگ‌ترین قرارداد تولید بار اول در صنعت نفت ایران، ارزش قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های بار اولی که امروز امضا شد را بیش از ۵۸۰ میلیون یورو اعلام کرد.

محسن خجسته‌مهر، با اشاره به قرارداد طراحی و ساخت لوله‌های ترموپلاستیک مقاوم شده (RTP) که یکی از ۱۱ قرارداد ساخت بار اول امضا شده در این مراسم بود، گفت: با امضای این قرارداد، نسل لوله‌های فلزی در عمل منقرض می‌شود و شرکت‌ها هم باید به‌سمت ساخت لوله‌های بدون درز بروند.

وی اضافه کرد: با آغاز به کار دولت سیزدهم برای اقدام‌های فناورانه، پژوهشی، ساخت بار اول در بخش کالا و تجهیزات و طرح‌های تحقیقاتی در کل زنجیره اکتشاف، تولید، بهره‌برداری و انتقال ریل‌گذاری عمیقی صورت گرفت.

معاون وزیر نفت ادامه داد: ارزش کل قرارداد‌هایی که در طول دولت سیزدهم تاکنون در این بخش امضا شده ۲۱ هزار میلیارد تومان است.

خجسته‌مهر تأکید کرد: در بخش به‌کارگیری توان شرکت‌های دانش‌بنیان، کار فراتر از تئوری بوده است و در این مسیر، قرارداد ۷۵۰ حلقه چاه کم بازده را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دادیم.

وی با بیان اینکه ما اکنون از مرحله نیمه‌صنعتی عبور کرده و به مرحله صنعتی رسیده‌ایم، بیان کرد: کمک به دانش‌بنیان‌کردن صنعت نفت یک زنجیره است که ما آن را به‌صورت کلی دیده و در این زمینه گام برداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: برای نخستین بار با دستور وزیر نفت پنج هزار میلیارد تومان اعتبارات اسنادی برای شرکت‌های دانش‌بنیان که با وزارت نفت یا شرکت ملی نفت ایران کار می‌کنند، باز خواهیم کرد.

خجسته‌مهر با بیان اینکه امروز چهار موافقت‌نامه از جمله دو موافقت‌نامه به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو در زمینه بومی سازی لوله‌های CRA چاه‌های نفت و گاز و لوله‌های مغزی سیار امضا شد، خاطرنشان کرد: همچنین در این مراسم ۱۱ قرارداد بین شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شد.

نظر شما