شناسهٔ خبر: 66605220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل خبر داد

آغاز فرآیند واگذاری زمین در فاز ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی ۲ اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از آماده سازی و آغاز فرآیند واگذاری زمین در بخش ۶۰ هکتاری فاز سوم شهرک صنعتی شماره دو اردبیل تا پایان اردیبهشت سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: در فاز توسعه شهرک صنعتی شماره دو اردبیل، زیرساخت‌های اولیه از قبیل، پست برق ۶۳ کیلوولت، زیرسازی و جدول‌بندی معابر، شبکه اصلی گاز و خط توزیع برق فشار متوسط هوایی آن انجام شده است که برای اجرای این زیرساخت‌ها تاکنون بیش از ۲,۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: آماده سازی و آغاز فرآیند واگذاری زمین در بخش ۶۰ هکتاری فاز سوم شهرک صنعتی شماره دو اردبیل تا پایان اردیبهشت سال جاری انجام شده و اجرای سایر زیرساخت‌های مورد نیاز نیز در دست اجرا است که به تدریج و با حضور سرمایه گذاران، زیرساخت‌های فاز توسعه تکمیل و در اختیار واحدهای تولیدی قرار داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار داشت: به منظور رعایت عدالت، شفاف‌سازی امور و کاهش بروکراسی‌های اداری، فرآیند واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی اردبیل به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود و اولویت دریافت زمین با کسانی خواهد بود که زودتر وارد سامانه شده و مراحل ثبت‌نام را سپری کرده باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: در فرآیند الکترونیکی، شرکت شهرک‌های صنعتی هیچ گونه دخل و تصرفی در نحوه واگذاری قطعات به سرمایه‌گذاران ندارد و تمامی مراحل درخواست زمین توسط متقاضیان انجام می‌شود.

علایی شهرک صنعتی شماره دو اردبیل را با مساحت بیش از ۷۰۰ هکتار به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین شهرک صنعتی استان اردبیل برشمرد و افزود: این شهرک صنعتی به عنوان قطب تولید و صنعت محسوب می‌شود که با اشتغال بیش از ۸۰۰۰ نفر، بخش اعظمی از اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

وی از واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران با شرایط نقد و اقساط خبر داد و افزود: با واگذاری زمین به صورت شرایط اقساط، تلاش می‌شود زمینه حضور سرمایه گذاران در استان تسهیل شود و در کنار آن نیز، برنامه‌های حمایتی مختلفی از واحدهای تولیدی به‌عمل می‌آید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: اعمال بخشودگی تا ۵۰ درصد اقساط قیمت حق بهره‌برداری زمین در مناطق کمتر توسعه یافته، برگزاری تورهای صنعتی، نمایشگاه‌ها، دوره‌های آموزشی، حمایت از دانش بنیان شدن، شناسایی و رفع نیازهای فناورانه، کمک به افزایش صادرات، اخذ مجوزهای استاندارد سازی، حمایت‌های خوشه‌ای از واحدهای تولیدی و حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی را از جمله مشوق‌های سرمایه‌گذاری برشمرد که برای سرمایه گذاران در استان در نظر گرفته شده است.

نظر شما