شناسهٔ خبر: 66604796 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

الحاق دانشگاه صنایع و معادن با دانشگاه خواجه نصیر

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشگاه صنایع و معادن متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت با همه متعلقات و کارکنان به دانشگاه خواجه نصیرِالدین طوسی ملحق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیررضا شاهانی گفت: دانشگاه صنایع و معادن متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ بر اساس تصمیم هیئت وزیران و شورای عالی گسترش وزارت علوم به جمع ۱۱ مرکز آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی اضافه شد.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی گفت: براساس مصوبه ۱۳۹۰ هیئت وزیران و حکم قضایی دیوان عدالت اداری می‌بایست دانشگاه صنایع و معادن با همه اموال، املاک و تجهیزات به وزارت علوم تحقیقات و فناوری منتقل شود که اکنون تحقق یافت.


<div id="video-display-embed-code_11100933"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4230966/11100933?width=600&height=350"></script></div>

امیررضا شاهانی افزود: تجمیع دانشگاه‌های متعلق به دستگاه‌های اجرایی و الحاق آنها به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای سیاست آمایش دانشگاه ها است.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی با بیان اینکه چند سالی است که دانشگاه صنایع و معادن فعالیت آموزشی و دانشجو نداشته است، گفت: به زودی با تشکیل کارگروهی دانشگاه صنایع و معادن به‌عنوان یکی از دانشکده‌های دانشگاه خواجه نصیر اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد.

دکتر شاهانی گفت: پیش از این دانشگاه صنایع و معادن در رشته‌های مهندسی و مواد دانشجو می‌گرفته است.

امیررضا شاهانی افزود: با تشکیل کمیته ۳ نفره با حضور نماینده وزارت صنعت، نماینده سازمان اداری و استخدامی و رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی، کارکنان دانشگاه صنایع و معادن با گرفتن کد پرسنلی و استخدامی تعیین تکلیف می‌شوند.

<div id="video-display-embed-code_11100922"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4230966/11100922?width=600&height=350"></script></div>

او افزود: پیش از این دانشگاه صنایع و معادن در رشته‌های مهندسی و مواد دانشجو می‌گرفته و دفتر مرکزی آن در محله امیرآباد تهران بوده است.

امیررضا شاهانی افزود: بودجه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۵۰ میلیارد تومان بوده است.

امیررضا شاهانی گفت: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی از سال ۱۳۰۷ تشکیل شده، یعنی قبل از تاسیس دانشگاه تهران، اما ۲۰ سالی هست که بودجه عمرانی ندارد.

<div id="video-display-embed-code_11100924"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4230966/11100924?width=600&height=350"></script></div>

او با اشاره بودجه عمرانی در مسیر کمیسیون ماده ۲۳، گفت: اگر مصوبه سازمان برنامه و بودجه محقق شود ردیف بودجه عمرانی به این دانشگاه تعلق می‌گیرد.

دکتر شاهانی در خصوص ترمیم و تاسیس ساختمان های جدید افزود: علاوه بر این طبق مصوبه هیئت دولت در سال ۱۴۰۲ دانشگاه می‌تواند از فروش و تهاتر املاک خود طرح تجمیع دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی را پیگیری کند.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی گفت: اگر طرح تجمیع در یک دوره ۱۰ ساله صورت گیرد این دانشگاه به انضمام دانشگاه صنایع و معادن که از ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ به ما ملحق شد در زمین ۲۴ هکتاری در شمال شرق تهران (حکیمیه) تشکیل می‌شود.

دکتر شاهانی گفت: این دانشگاه با داشتن حدود ۶۰۰ دانشجوی متاهل که تنها ۶۰ نفر متقاضی خوابگاه متاهلی می‌باشند توانسته است به ۲۲ نفر پاسخ مثبت دهد.

شاهانی گفت: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی با داشتن ۷ هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو که در ۱۱ دانشکده مشغول به تحصیل اند،  ۲۰۰ دانشجوی بین المللی دارد.

نظر شما