شناسهٔ خبر: 66604265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خسارت توفان به شبکه برق بجستان

بروز رعد و برق، باران و توفان در شهرستان بجستان در ۲ روز گذشته باعث وارد آمدن خسارت به شبکه‌های برق این شهرستان شد.

صاحب‌خبر -

خسارت توفان به شبکه برق بجستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر برق بجستان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی و اخطاریه‌های صادره در خصوص شرایط بحرانی در سطح استان خراسان رضوی؛ کارکنان اداره بهره برداری مدیریت برق بجستان همزمان با شروع باد، توفان و بارش باران و رعد و برق شدید در این شهرستان نسبت به رفع بیش از ۱۷ مورد خاموشی شبکه برق فشار ضعیف و فشار متوسط در قالب پنج گروه عملیاتی اقدام کردند.

محسن زنده دل افزود: در بازدید‌های اولیه کارشناسان مدیریت برق بجستان از شبکه‌های برق فشار متوسط دچار خاموشی و در معرض سیل، حجم خسارت وارد شده به شبکه‌های برق اصلی این شهرستان شامل خطوط آستانه قدیم و جدید در برآورد اولیه حاکی از خسارت فراوان به زیرساخت‌های شبکه برق این شهرستان بود و نیاز به اصلاح و مقاوم سازی فوری فیدر‌های فشار متوسط در معرض سیلاب بسیار ضروری می‌نمود.

وی گفت: از جمله خاموشی‌های روز گذشته می‌توان به سقوط و شکستن یک پایه برق شبکه فشار متوسط و از بین رفتن ۲ دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت ۳۱۵ کیلوولت آمپر و ۱۰۰ کیلوولت آمپر، ترکیدن سه دستگاه برقگیر و پانچ و سه عدد مقره اشاره کرد.

مدیر برق بجستان افزود: با توجه به خورندگی خاک منطقه شبکه برق فشار متوسط از ناپایداری برخوردار شده که نیازمند تقویت و تعویض پایه برق به تعداد حداقل ۴۵ پایه است.

نظر شما