شناسهٔ خبر: 66604215 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

پاداش ناچیز و عجیب وزیر به ساحلی‌بازان فوتبال

صاحب‌خبر -

پاداش ناچیز و عجیب وزیر به ساحلی‌بازان فوتبال

میزان کم پاداش وزیر به تیم ملی فوتبال ساحلی ایران، سوژه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شده است. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ وزارت ورزش و جوانان، برای اولین بار اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی را در فهرست‌ ورزشکاران مشمول تجلیل و جایزه نقدی قرار داد اما پاداش ناچیزی که برای مقام سومی در جام جهانی در نظر گرفته شده است، باعث اعتراض و ناراحتی شده است.

 تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۴ امارات توانست عملکرد درخشانی از خود نشان داده و عنوان سومی جهان را به دست آورد.  بعد از کسب سومی در جهان هیچ کدام از مسوولان وزارت ورزش در فرودگاه حاضر نشدند که مورد اعتراض بازیکنان این تیم و کادر فنی قرار گرفت. 

حضور مسوولان وزارت ورزش برای بدرقه، بعد از قهرمانی یا کسب افتخار هر تیم ملی در تورنمنت‌های بین‌المللی یک امر عادی و طبیعی است و برای مثال همین چند روز پیش بود که کیومرث هاشمی وزیر ورزش جهت حمایت از تیم‌ملی فوتسال ایران بعداز قهرمانی در جام ملت‌های آسیا،  به تایلند سفر کرد!

اما کم‌لطفی وزارت ورزش به ساحلی‌بازان همچنان ادامه دارد و در مراسم تجلیل از مدال آوران ‌که اعضای کادرفنی و بازیکنان در ابتدا دعوت نشده بودند، در نهایت به نشانه اعتراض فقط چند نفر از بازیکنان حضور پیداکردند.

پاداشی که وزارت ورزش برای هر یک از بازیکنان درنظر گرفت تنها ۲۵ میلیون تومان و برای کادرفنی ۵ میلیون تومان به صورت کارت هدیه بانکی بوده است. 

با توجه به پاداش‌های ناچیز پرداخت شده از طرف وزارت ورزش به ملی‌پوشان ساحلی به خصوص کادر فنی این سوال پیش می آید که چرا رقم پاداش کادر فنی و بازبکنان این همه با سایر رشته‌ها اختلاف دارد؟ 

آیا سومی در جهان برای تیمی که با کمترین امکانات و با بازیکنان جوان توانسته این عنوان را بدست آورد، عنوان کمی است؟ آیا این عنوان، یک نتیجه تاریخی نبوده است؟ آیا رشته فوتبال ساحلی، برای مدیران ارشد ورزش کشور اهمیت پایین‌تری دارد؟

اگر اینگونه است ، چرا کیومرث هاشمی برای رتبه سومی آنها پیام تبریک منتشر کرده و نام آنها را در لیست افتخارات ورزش کشور ثبت کرده است؟ فدراسیون فوتبال برای گرفتن حق این بچه‌ها چه اقدامی کرده و مهدی تاج که در تشکیلات کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور دارد، چه قدمی برای این تیم برداشت؟

 

نظر شما