شناسهٔ خبر: 66603861 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تخصیص ارز ارزان واردات تجهیزات پزشکی برای تولید فاجعه بار است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گفت:تخصیص ارز ارزان واردات تجهیزات پزشکی برای تولید فاجعه بار است.

صاحب‌خبر -

تخصیص ارز ارزان واردات تجهیزات پزشکی برای تولید فاجعه بار است(( خبر در  بهداشت وسلامت کار شود )))
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،عبدالرضایعقوب‌زاده در نشست خبری چالش‌های حوزه تجهیزات پزشکی گفت: ما همچنان درگیر ارز ترجیحی به واردات هستیم و تولید کننده باید با محصول خارجی بجنگد، تولیدکننده محصولات را با ارز آزاد تولید می‌کند و با محصولی رقابت می‌کند که ارز ارزان می‌گیرد.

وی ادامه داد: کسی رقبت نمی‌کند که با وجود ارز ارزان سمعک را تولید کند و ما درخواست داریم که ارز ارزان به واردات تجهیزات پزشکی مشابه تولید داخل تعلق نگیرد ما نمی‌گوییم که واردات ممنوع نشود و باید بگوییم بین تولیدکننده و واردکننده در نرخ ارز تخصیصی نابرابری وجود دارد و همین تخصیص نرخ ارز برای واردات تجهیزات پزشکی برای تولید فاجعه بار است.

 یعقوب‌زاده بیان کرد: خودرو جهنم مصرف کننده و تجهیزات پزشکی جهنم تولیدکننده است، یک خودرو ۲۵ هزار دلاری چینی در ایران ۹ میلیارد تومان و سونوگرافی ۲۵ هزار دلاری چینی در ایران ۱.۵ میلیارد تومان است؛ چرا که مصرف کننده سونوگرافی دولت است.

وی بیان کرد: در همه کالا رقم ارز ترجیحی تخصیصی کاهشی بود، اما تجهیزات پزشکی این رقم در دوسال اخیر افزایشی بود و در سال ۱۴۰۲ میزان ارز ۴۲۰۰ تومانی ۶۵۰ میلیون دلار بود که این رقم در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۵۰ میلیون دلار بود.

نظر شما