شناسهٔ خبر: 66603807 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

تفاهم نامه مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و مرکز تحقیقات پزشکی قانونی

صاحب‌خبر -
در راستای بهره گیری از ظرفیت های قانونی، تجارب، توانمندی ها، در زمینه فعالیت های پژوهشی، آموزشی، حفظ مالکیت فکری و ارائه خدمات فناورانه و دانش بنیان و پیشبرد اهداف و ماموریت‌های طرفین، تفاهم نامه همکاری میان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی و مرکز تحقیقات پزشکی قانونی منعقد شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی؛ در نشست عقد تفاهم نامه ابتدا دکتر شاهسوارانی سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ضمن ابراز خرسندی از آغاز همکاری های بین دو مرکز بیان کرد: اشتراک منابع و امکانات در راستای نیل به اهداف دو مجموعه و انجام همکاری های مشترک با مراکز مختلف یکی از اهدافی هست که در نظر است دنبال شود. در این راستا یکسری امکانات و پتانسیلها در هر دو مرکز وجود دارد که با تعریف پروژه های مشترک و با ایجاد هم افزایی، ان شاالله بتوانیم به دستاوردهای خوبی برسیم. باشد تا بتوان از آن برای رفع نیازهای تحقیقاتی کشور بهره مند شد. در این جلسه که با حضور دکتر ریوفیان رییس رئیس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران برگزار شد، دکترمحسن صابری رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور نیز بر بهره گیری بیشتر از ظرفیت، دانش و تجربیات دو مرکز جهت اقدام عملی نیاز محور بعد از عقد این تفاهمنامه تاکید کردند.

ارتقای توانمندی های آموزشی و پژوهشی فی¬مابین طرفین تفاهم نامه؛ طراحی، توسعه و اجرای تحقیقات مشترک، اسناد راهبردی و محصولات آموزشی و پژوهشی و فناوری؛ استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های طرفین برای ارتقای کمّی و کیفی فرآیندهای آموزشی و پژوهشی و فناوری در حیطه‌های مرتبط؛ ایجاد و گسترش فرصت همفکری، تشریک مساعی و همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فناورانه در جهت تقویت و حضور فعال¬تر در عرصه¬های ملی و بین¬المللی؛ حمایت و همکاری مشترک برای تجاری سازی و ایجاد ثروت از ایده ها، محصولات، و خدمات تحت توافق با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آزمایشگاهی، پتانسیل¬ها و توانمندی¬های طرفین ازجمله موضوعاتی بود که در این تفاهمنامه مورد توافق قرار گرفت.

با امضای این تفاهم نامه انتظار میرود طرفین حد اعلای تلاش خویش را در جهت استفاده از راهکارهای مشترک در اجرای برنامه¬های آموزشی و پژوهشی و نیل به کارآمدی موثر در نظام سلامت کشور مبذول داشته و در راه ارایه محصولات فناورانه مشترک گام بردارند.

نظر شما