شناسهٔ خبر: 66601753 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تمام روستاهای فاقد گاز استان کرمانشاه امسال گازدار می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: تمام روستاهای باقی مانده دارای مجوز گازرسانی استان که فاقد گاز است تا پیش از پایان امسال از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهد شد. مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: تمام روستاهای باقی مانده دارای مجوز گازرسانی استان که فاقد گاز است تا پیش از پایان امسال از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ ناصر حسینی روز شنبه افزود: در سال گذشته گازرسانی به ۲۳۰ روستا هدفگذاری شده بود که به ۲۲۶ روستا گازرسانی شد و چهار روستای دیگر که عملیات اجرایی آنها انجام نیز شده بود به دلیل داشتن معارض قادر به اجرای عملیات تزریق گاز در شبکه آنها نشدیم.

وی با بیان اینکه با گازرسانی به این تعداد روستا ضریب جمعیت روستایی بهره‌مند استان به ۹۷.۵ درصد رسید اضافه کرد: تعداد روستاهای گازرسانی نشده در استان روستاهایی هستند که دارای جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار بوده و یا سرانه آنها بیشتر از سرانه مصوب است که پیش بینی می شود این روستاهای دارای مجوز گازرسانی باقی مانده نیز در ۶ ماهه نخست امسال گازدار شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته یک سال بی نظیر در تاریخ شرکت گاز استان کرمانشاه به لحاظ عملکردی بود افزود: پارسال این شرکت به تمام برنامه های هدفگذاری شده خود توانست جامه عمل بپوشاند.

جذب ۸۰۰ میلیارد تومان برای توسعه گاز استان کرمانشاه

حسینی یادآور شد: در سال گذشته برای نخستین بار در تاریخ این شرکت تمام بودجه های برنامه ریزی شده به میزان ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه توسعه گازرسانی جذب شد و حتی بیشتر از برنامه کاری پیش بینی شده نیز کار انجام شد.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ این شرکت توانست ۸۷ درصد بودجه ها را جذب کند که این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۱۰۰ درصد رسید که با استفاده از این بودجه علاوه بر گازرسانی به ۲۲۶ روستا تنها شهر باقیمانده استان ( ازگله ) نیز گازرسانی شده و ضریب جمعیت شهری استان به ۱۰۰ درصد رسید.

افزایش ۱۸ درصدی بیش از برنامه تعیین شده در شبکه گذاری گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه ادامه داد: سال گذشته هدفگذاری شده بود که ۱۱ هزار و ۴۰۰ علمک نصب کنیم که این تعداد در پایان سال به ۱۱ هزار و ۸۳۰ علمک رسیده و چهار درصد بیشتر از برنامه هدفگذاری شده علمک نصب شد.

حسینی اضافه کرد: در اجرای شبکه های گازرسانی نیز سال گذشته برنامه ریزی شده بود ۴۵۰ کیلومتر شبکه اجرا شود که با ۱۸ درصد افزایش نسبت به برنامه تعیین شده به ۵۳۰ کیلومتر رسید.

وی افزود: در جذب مشترک جدید نیز پارسال ۲۵ هزار مشترک را شرکت ملی گاز برای استان کرمانشاه پیش بینی کرده بود که توانستیم ۲۸ هزار و ۶۹ مشترک را اضافه کنیم که این رقم ۱۲ درصد بیشتر از برنامه تعیین شده بود.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

نظر شما