شناسهٔ خبر: 66601556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای وقف نامه «بیگا» در مشهد برای ۴۰ نفر از ایتام سادات

وقف نامه «بیگا» برای ۴۰ نفر از ایتام سادات در مشهد اجرا شد.

صاحب‌خبر -

اجرای وقف نامه «بیگا»  در مشهد برای ۴۰ نفر از ایتام سادات

به گزارش خبرگزاری صدا وو سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گفت: دراجرای موقوفه «بیگا»، چهل نفر از ایتام سادات به همراه مادرانشان در اردوگاه «بیلدر» گرد هم آمدند و مطابق نیات واقف مورد تکریم قرار گرفتند.

جعفر رییسیان زاده افزود: در این برنامه اردویی  جلسه  نخست کارگاه فرزند پروری نیز برگزار شد و مرکز مشاوره بنیاد کرامت تست‌های روانشناسی را از فرزندان دریافت کرد.

وی گفت: طبق موقوفه «بیگا» ۴۰ نفر از ایتام تا رسیدن به سن بلوغ شرعی مورد حمایت مادی و معنوی قرار می‌گیرند و هزینه‌های آنان مانند خوراک، پوشاک، درمان، تحصیل، از طریق درآمد موقوفه پرداخت می‌شود.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی بیان کرد: در دوره جدید اجرای این وقف نامه باتوجه به اینکه کودکانی که پیش ازاین خدمات دریافت می‌کردند و حالا به سن بلوغ شرعی رسیده اند از دایره شمول وقف نامه خارج شده‌اند، افراد جدید به همت شبکه خادمیاری و شبکه‌های وابسته به خیریه‌های سادات شناسایی می‌شوند  و زیر پوشش این وقف نامه قرار می‌گیرند.

رئیسان زاده افزود: افراد منتخب باید شرایطی از جمله پسر بودن، زیرسن بلوغ شرعی و بی بضاعت بودن را داشته باشند که برای شناسایی آنان به صورت محلی تحقیقات لازم به عمل آمده است.

وی گفت: به ازای هر ده خانواده یک مددکار در نظر گرفته شده است تا به صورت مداوم با ایتام و خانواده‌های آنان در ارتباط  باشد و مشکلات را شناسایی و برطرف کند.

نظر شما