شناسهٔ خبر: 66600730 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تبلیغ داروخانه: 9 راهکار خلاقانه برای جذب مشتری

آیا می‌دانستید احتمال خرید دوباره مشتریان از داروخانه شما، با بازاریابی پیامکی حدود 40 درصد است؟ این آمار به موسسان داروخانه‌ها یادآوری می‌کند تا در این بازار پررقابت از تاثیر تبلیغات برای افزایش فروش خود غافل نشوند آیا می‌دانستید احتمال خرید دوباره مشتریان از داروخانه شما، با بازاریابی پیامکی حدود 40 درصد است؟ این آمار به موسسان داروخانه‌ها یادآوری می‌کند تا در این بازار پررقابت از تاثیر تبلیغات برای افزایش فروش خود غافل نشوند

صاحب‌خبر -

 اما به یاد داشته باشید به‌صرف تبلیغات، فروش داروخانه شما افزایش نمی‌یابد. تبلیغ داروخانه به دلیل حساس بودن شرایط این کسب‌وکار باید کاملا هدفمند و متناسب با نیاز مشتریان خود باشد. در این مطلب به 9 روش خلاقانه و متنوع برای جذب مشتری داروخانه‌ها اشاره کردیم. اگر به دنبال راهکارهای مناسب برای ارتقای فروش داروخانه خود هستید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

1. تبلیغات پیامکی؛ ابزاری قدرتمند و مقرون‌به‌صرفه برای تبلیغ داروخانه

آمار نشان داده است کسب‌وکارهایی که از تبلیغات و بازاریابی پیامکی استفاده می‌کنند، شاهد افزایش چشمگیر درآمد در مقایسه با رقبا هستند. این یعنی تبلیغات پیامکی یک روش فوق‌العاده برای تبلیغ داروخانه است که همزمان امکان جذب و حفظ مشتری، همچنین تبدیل کاربر به مشتری وفادار را فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید کاربران بالقوه خود را تبدیل به مشتریان وفادار کنید، تبلیغات پیامکی و استفاده از پنل پیامکی برای این هدف بهترین انتخاب است.

پنل پیامکی نرم‌افزاری بر بستر اینترنت است که به‌صورت تخصصی امکان ارسال، دریافت و همچنین مدیریت پیام کوتاه را برای بازاریابی پیامکی و تبلیغات فراهم می‌کند. با خرید پنل ارسال پیامک، امکان برقراری ارتباط دوطرفه با مشتری برای شما فراهم می‌شود. ارسال پیامک‌های پشتیبانی و اطلاع‌رسانی، ارسال خودکار پیام‌های تبریک و مناسبتی، نظرسنجی، دریافت بازخورد و درکل هر جنبه از ارتباط با مشتریان ازجمله امکانات پنل پیامکی هستند.

 

2- قرارداد بستن با بیمه‌های تکمیلی؛ راهکاری مطمئن برای جذب مشتری در داروخانه

اکثر دارندگان بیمه‌های تکمیلی به دنبال داروخانه‌هایی هستند که طرف قرارداد با بیمه آن‌ها باشد؛ با این کار برای دریافت داروهای با نسخه، نیازی به پرداخت هزینه ندارند. این امر یعنی داروخانه‌های طرف قرارداد با بیمه تکمیلی‌های متعدد، شاهد حضور بیشتر مشتریان جدید و افزایش مشتریان وفادار خود هستند.

اگر داروخانه شما با بیمه‌های تکمیلی قرارداد بسته است، آن را به‌عنوان یک مزیت رقابتی در متن تبلیغ داروخانه بیان کنید. یکی از راه‌های اطلاع‌رسانی این موضوع به مخاطبان بیشتر، استفاده از پنل‌های پیامکی در اس ام اس مارکتینگ است. از طریق پنل پیامکی می‌توانید پیامک‌های اطلاع‌رسانی خود را به شکل انبوه و حتی شخصی‌سازی‌شده به افراد با شغل، جنسیت، سن و در موقعیت مکانی‌های مختلف ارسال کنید.

3- راه‌اندازی وبسایت فروشگاهی؛ حکمرانی داروخانه در فضای آنلاین

امروزه به دلیل افزایش ترافیک و کمبود وقت، افراد ترجیح می‌دهند تا خدمات و محصولات موردنیاز خود را آنلاین سفارش دهند. با راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی پرسرعت و امن، بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو و تبلیغات آنلاین مثل گوگل ادز، رپورتاژ و سایر روش‌های تبلیغاتی در خرید اینترنتی دارو افراد سهیم شود. حتی راه‌اندازی یک مجله تخصصی سلامت و تولید محتوای مفید و آموزنده در سایت به افزایش اعتبار برند شما کمک خواهد کرد.

برای ایجاد وب‌سایت فروشگاهی نیاز به خرید هاست، دامنه و پرداخت هزینه برای راه‌اندازی سایت با برنامه‌نویسی یا سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس دارید. همه این هزینه‌ها به‌علاوه هزینه‌های تبلیغاتی آنلاین قیمت فوق‌العاده بالاتری نسبت به قیمت پنل اس ام اس دارد؛ بنابراین اگر داروخانه شما تازه تاسیس است و هنوز بودجه کافی برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین ندارید، خرید یک پنل پیامکی و استفاده از خدمات بی‌شمار آن انتخابی مقرون‌به‌صرفه‌تر و زودبازده‌تر برای جذب مشتری به داروخانه شما است.

4- حضور در شبکه‌های مجازی؛ یکی دیگر از روش‌های تبلیغ داروخانه

حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی، یکی دیگر از راهکارهایی است که به شما در حفظ برقراری ارتباط با مشتریان خود کمک می‌کند. یک پیج اینستاگرام راه‌اندازی کنید، محصولات و خدمات خود را خلاقانه با مخاطب به اشتراک بگذارید. آدرس، شماره‌تلفن و موقعیت مکانی داروخانه خود را در bio پیج اینستاگرامی وارد کنید.

از قرار دادن هایلایت‌های جذاب و متنوع معرفی خدمات، محصولات و رضایت مشتریان غافل نشوید. از پست و ریلزهای آموزنده و هم‌زمان خلاقانه برای بررسی بیماری‌ها و داروهای مختلف استفاده کنید. حتی می‌توانید چند پست را برای معرفی دکتر داروساز و کارکنان باسابقه داروخانه اختصاص دهید. این کار به افزایش اعتبار و آگاهی از برند شما به‌عنوان یک منبع معتبر کمک می‌کند.

5- شرکت در رویدادها؛ در معرض دید افراد قرار بگیرید

با حضور در نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و سایر رویدادهای مرتبط با حوزه سلامت، محصولات و خدمات خود را به افراد معرفی کنید. حتی می‌توانید خودتان برگزارکننده یا اسپانسر مراسم‌ها باشید. با این کار به افزایش آگاهی از برند، افزایش اعتبار و شهرت خود کمک خواهید کرد. نام برند شما با تبلیغات دهان‌به‌دهان در نقاط مختلف شهر یا حتی کشور منتشر می‌شود و برند شما در ذهن افراد باقی می‌ماند.

6- استفاده از هدایای تبلیغاتی؛ نام برند خود را به یادگار بگذارید

یکی از راه‌های افزایش آگاهی از برند، هدیه دادن وسایلی مانند خودکار، لیوان، کیف و... برای تبلیغ داروخانه خود است. هنگامی که در همایش‌ها و نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنید یا اسپانسر هستید، با هدایای تبلیغاتی مناسب نام برند خود را در ذهن دیگران به یادگار بگذارید. هر بار که افراد از این هدایا در کارهای روزمره خود استفاده کنند، نام برند شما به چشم می‌آید؛ ازاین‌رو برند در ذهنشان ثبت و در زمان مناسب به شکل ناخودآگاه به آن‌ها یادآوری می‌شود.

7- تبلیغات فیزیکی و چاپی؛ یکی از روش‌های مرسوم تبلیغ داروخانه

تبلیغات چاپی و فیزیکی یکی از قدیمی‌ترین راهکارهای تبلیغ داروخانه است. چاپ تراکت‌ها یا بروشورها و توزیع آن در مکان‌های عمومی مثل مطب، بیمارستان، درمانگاه و سوپرمارکت‌ها هنوز یک راه اثربخش برای نمایش متن تبلیغ داروخانه به شمار می‌رود. قرار دادن بیلبوردها و استندها در مکان‌های پررفت‌وآمد نیز روش مناسب اما گرانی برای تبلیغ داروخانه شما است.

8- با ثبت موقعیت مکانی در مسیریاب‌ها اجازه دهید مشتریان داروخانه شما را پیدا کنند

یکی از ساده‌ترین درعین‌حال موثرترین راه جذب مشتری برای داروخانه، ثبت لوکیشن آن در مسیریاب‌هایی مانند گوگل‌مپ، نشان و بلد است. با این کار داروخانه خود را به افراد اطراف معرفی می‌کنید. ممکن است فردی نیاز ضروری به داروخانه پیدا کند یا به دنبال نزدیک‌ترین داروخانه در اطراف خانه خود باشد؛ اولین کاری که این افراد انجام می‌دهند، جستجو داروخانه در مسیریاب‌های آنلاین است. پس با ثبت موقعیت مکانی داروخانه در مسیریاب‌ها به این افراد و از همه مهم‌تر به افزایش فروش خود کمک کنید.

9- برخورد حرفه‌ای با مشتری؛ به مراجعه کنندگان داروخانه احترام بگذارید

بهترین تبلیغ برای هر کسب‌وکاری، برخورد حرفه‌ای کارکنان آن با مشتری است. این کار باعث می‌شود رضایت مشتری از داروخانه بالا رود و دفعات بعد نیز برای دریافت دارو یا محصول آرایشی بهداشتی به شما مراجعه کند. به مشتری مشاوره رایگان آرایشی بهداشتی داده و به او کمک کنید محصول متناسب با شرایط خود را پیدا کند. همچنین سعی کنید روند دریافت نسخه و تحویل دارو را تاحدامکان سریع‌تر انجام دهید تا بیمار معطل نشود.

اجرای تبلیغات هدفمند با بازاریابی پیامکی تحقق پیدا می‌کند

در این مقاله 9 راهکار خلاقانه برای تبلیغ داروخانه را معرفی کردیم. تبلیغات پیامکی، شرکت در رویدادها و راه‌اندازی فروشگاه آنلاین ازجمله روش‌های موثر برای جذب مشتری در داروخانه‌ها هستند. تبلیغات نقش کلیدی در جذب مشتری و افزایش فروش ایفا می‌کند. اما توجه کنید که برای موثر واقع شدن تبلیغات داروخانه، باید خلاقانه، متنوع و متناسب با نیاز مشتریان عمل کنید. ارسال پیامک انبوه شخصی‌سازی‌شده با استفاده از پنل پیامکی یک راهکار موثر برای تبلیغات هدفمند داروخانه‌ها است.

این محتوا حاوی تبلیغات میباشد

نظر شما