شناسهٔ خبر: 66599149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری بیش از ۵۲۵ برنامه در ایام دهه کرامت در استان بوشهر

دبیر ستاد زیر سایه خورشید استان بوشهر گفت: همزمان با دهه کرامت بیش از ۵۲۵ برنامه به برکت حضور خدام رضوی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

برگزاری بیش از ۵۲۵ برنامه در ایام دهه کرامت در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، اکبر قائدی در حاشیه آیین آغاز برنامه‌های دهه کرامت همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر در جمع خبرنگاران، بیان کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته همزمان با دهه کرامت بیش از ۵۲۵ برنامه به برکت حضور خدام رضوی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

دبیر هفدهمین جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید استان بوشهر گفت: خدام بارگاه منور حضرت علی‌ابن موسی الرضا (ع) همراه با پرچم متبرک حرم مطهر روز یک‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ساعت ۸ صبح از فرودگاه بین‌المللی شهدای بوشهر وارد استان خواهند شد و تا یکم خرداد میهمان مردم استان خواهند بود که مراسم استقبال از این خدام با حضور مسئولان استانی و مردم شهید پرور در محل فرودگاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که استان بوشهر امسال میزبان ۹ نفر از سفیران آستان قدس رضوی است، افزود: این خدام در قالب دو گروه در شهرستان‌های شمال و جنوب استان در بیش از ۶۵ شهر و روستا حضور پیدا خواهند کرد.

دبیر هفدهمین جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید استان بوشهر اضافه کرد: همچنین تعداد ۱۶۵ نفر از هم‌استانی‌ها نیز به عنوان میزبانان و اعضای برگزار کننده جشن‌های زیر سایه خورشید فعالیت خواهند داشت.

وی شعار هفدمین سال جشن‌های زیر سایه خورشید را «با شما سربلندیم» عنوان کرد و افزود: مهمترین برنامه‌های امسال این جشن دیدار با خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان، حضور در مراکز نگهداری بهزیستی، برگزاری همایش‌های دختران حاج قاسم، حضور در بیمارستان‌ها، زندان‌ها و پادگان‌های نظامی و انتظامی و حضور در کارگاه‌های صنعتی و خانگی تولیدی است.

قائدی ادامه داد: همچنین برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در دانشگاه‌های مختلف استان، برگزاری همایش‌های دختران فاطمی، حضور در بین کارکنان تاسیسات نفتی استان و تجلیل از نیرو‌های ناجا به‌منظور اجرای طرح نور، تقدیر از خانواده‌های گذشت از قصاص در استان و حضور در یادمان‌های شهدای گمنام تدفین شده در سال ۱۴۰۲ از دیگر برنامه‌های این دهه است.

دبیر ستاد زیر سایه خورشید استان تجلیل از کارگران کار‌های شبانه همچون کارگران شهرداری‌ها، تقدیر از موکب داران دهه آخر صفر هر سال، تجلیل از نخبگان و خانواده‌های چهار فرزندی که پدر یا مادر متولد دهه هفتاد باشند، حضور در بقاع متبرک، حضور در منازل بیماران صعب العلاج، حضور در اجتماع کاروان‌های اعزامی به حج در استان و شرکت در جشن‌های شادیانه «دختی‌ژن» (دختر پرانرژی) را از مهمترین عناوین برنامه‌های مشخص شده برای امسال عنوان کرد که در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.

قائدی اظهار امیدواری کرد با عنایت امام رضا (ع) بتوانیم با برگزاری برنامه‌های زیر سایه خورشید نشاط، معنویت و شادی را به آحاد و اقشار مختلف مردم استان ارزانی بداریم.

نظر شما