شناسهٔ خبر: 66598793 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

یک نویسنده تاکید کرد:

صنعت نشر کشور از تحولات اجتماعی جا نماند

یک نویسنده و پژوهشگر حوزه معنویت، سبک‌ زندگی و رسانه گفت: کتاب به‌عنوان رسانه اصیل باید با سرعت بیشتری در تحولات اجتماعی پیش رود، صنعت نشر کشور باید تلاش کند از تحولات اجتماعی جا نماند.

صاحب‌خبر -

علی قهرمانی در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: همه نظریه‌پردازان علوم ارتباطات اذعان دارند که هیچ رسانه‌ای به میزان کتاب به انسان عمق نمی‌بخشد. در واقع کتاب است که کمک می‌کند تا انسان عمیق بیاندیشد بنابراین در عصر ارتباطات فعالان حوزه نشر باید تلاش کنند از این تحولات دور نباشند.

قهرمانی از ارائه دو کتاب خود به نام‌های «فاطمه علی است» و «مسیح اسلام» در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: کتاب فاطمه علی است، مجموعه داستان‌های کوتاهی از سبک زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) را شامل می‌شود. داستان‌های این کتاب در چهار فصل تنظیم شده است. فصل اول «تولد دو نور» به داستان ولادت و بالندگی آن دو معصوم می‌پردازد. در فصل دوم به نام «پیوند دو دریا» ماجراهای شورانگیز وصلت آن دو نور را می‌خوانیم. در سومین فصل که «داستان زندگی» نام دارد کام‌مان با داستانک‌هایی از زندگی و سلوک آن دو چراغ هدایت شیرین می‌شود. فصل آخر حین و بعد از شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) را روایت می‌کند و «در فراق یار» نام دارد.

وی در مورد کتاب «مسیح اسلام» افزود: کتاب مسیح اسلام داستان‌هایی از فضائل امام علی(ع) در منابع اهل سنت از انتشارات جمکران است.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.


 

نظر شما