شناسهٔ خبر: 66598537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سامانه بارشی و گرد و خاک در راه خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی از روز یکشنبه وارد استان می شود و احتمال وقوع گرد و خاک های محلی نیز در هفته جاری وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری روز شنبه بیان کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز تا اواسط فردا جو نسبتا پایداری در سطح استان حاکم است.

وی افزود: سپس از اواخر یکشنبه سامانه نسبتا ضعیف بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد استان خواهد شد و تا روز پنجشنبه در برخی ساعات در استان سبب رگبار، رعد و برق، وزش بادهای متوسط تا نسبتا شدید و تندبادهای موقتی می‌شود.

سبزه زاری ادامه داد: بیشترین میزان بارش‌ها طی روز دوشنبه در بخش‌های شرقی، شمال شرقی و شمالی استان پیش‌بینی می‌شود و در بقیه مناطق بارش‌ها طی این چند روز به صورت نقطه ای و پراکنده خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: بیشترین سرعت وزش باد نیز طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه در نیمه جنوبی، غربی و تا حدودی مرکزی قابل انتظار است؛ بنابراین احتمال خیزش گرد و خاک‌های محلی و موقتی وجود دارد.

وی توضیح داد: شمال خلیج فارس نیز طی امروز تا سه شنبه مواج و طی روز دوشنبه گاهی همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده خواهد بود؛ روند دما تا فردا افزایشی است سپس با ورود سامانه بارشی اندکی کاهش می‌یابد.

سبزه زاری اظهار کرد: در شبانه روز گذشته شوش با ۳۷.۶ و ایذه با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۳۷.۵ و حداقل ۱۹.۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

نظر شما