شناسهٔ خبر: 66597910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تمایل سرمایه‌گذار ترکیه‌ای برای فعالیت اقتصادی در چابهار

سرمایه‌گذار ترکیه‌ای به همراه شرکای واحد تولیدی پارس آلیاژ مَکُران با رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار دیدار و تمایل خود برای حضور و آغاز فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری در این منطقه آزاد را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

تمایل سرمایه‌گذار ترکیه‌ای برای فعالیت اقتصادی در چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  زولکف دونزلی سرمایه‌گذار ترکیه‌ای به همراه مدیران واحد تولیدی پارس آلیاژ مکران در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و شرایط مساعد منطقه آزادچابهار برای دسترسی به بازار‌های خوب منطقه‌ای باعث شده است که به چابهار سفر و تمایل خود را برای سرمایه گذاری در این منطقه ابراز کنم.

این سرمایه گذار ترکیه‌ای گفت: در خیلی از کشور‌ها، اشباع بازار‌های آن کشور‌ها و شرایط سخت سرمایه گذاری، باعث شده است تا سرمایه گذاران تمایل به سرمایه گذاری در آن کشور‌ها را نداشته باشند.

وی بیان کرد: چابهار با توجه به اتصال با آب‌های آزاد اقیانوس هند مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است و در این باره هماهنگی‌های لازم را انجام خواهیم داد تا در این منطقه حضور داشته باشیم.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز در این دیدار شرایط امن اقتصادی، دسترسی آسان به بازار‌های بین المللی، وجود زیرساخت‌های بندری و مشوق‌های خاص مناطق آزاد و تسهیل شرایط برای سرمایه گذاری را برای هیأت ترکیه تشریح کرد.
حمیرا ریگی گفت: هزینه‌های پایین جابجایی کالا، ورود ماشین آلات لازم برای راه اندازی تولیدات بدون عوارض گمرکی، معافیت‌های مالیاتی، جایگاه استراتژیک و زیرساخت‌های مناسب اقتصادی در چابهار، امروز این منطقه در مقایسه با سایر بنادر و مناطق آزاد، فرصت‌های رقابتی طلایی را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.

نظر شما