شناسهٔ خبر: 66597630 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مروری بر آنچه که در نمایشگاه کتاب دیدیم-۴

معرفی کتاب در جامعه نوجوانان ما چه جایگاهی دارد؟

چیزی که در گرماگرم گفت‌وگو با نوجوانان حاضر در سالن کودک و نوجوان برای من جالب توجه بود، میزان استقبال آن‌ها از معرفی کتاب توسط دوستان و دیگر نوجوانان هم‌سن‌وسال‌شان بود.

صاحب‌خبر -

سرویس کودک و نوجوان خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - فاطمه خداوردی: دومین‌روز نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت‌ماه) بود؛ یعنی روزی تعطیل که انتظار داریم از نظر کاری و حضور مردم شلوغ‌تر از روزهای ابتدای هفته باشد. همین‌طور هم رقم خورد.

بعد از تازه کردن دیدارها در روز اول، این‌بار مخاطبان بیشتری اولین پنجشنبه تقویم نمایشگاهی امسال را برای خرید با فراغ بال، انتخاب کرده بودند. به میان بازدیدکنندگان پُرشور باغ کاغذی نمایشگاه کتاب تهران رفتم و هم‌قدم برخی از نوجوانان شدم تا از آن‌ها بپرسم ذائقه‌شان در انتخاب کتاب چیست؟ از چه کتاب‌هایی دوری می‌گزینند و به استقبال چه کتاب‌هایی می‌روند؟ گزارش این مصاحبه را با عنوان «دختران نوجوان بر چه اساسی کتاب نمی‌خرند؟» منتشر کردیم.

اما چیزی که در این گرماگرم گفت‌وگو با نوجوانان حاضر در سالن کودک و نوجوان برای من جالب توجه بود، میزان استقبال نوجوانان از معرفی کتاب توسط دوستان و دیگر نوجوانان هم‌سن‌وسال‌شان بود. به این فکر می‌کنم که معرفی کتاب در جامعه نوجوانان ما چه جایگاهی دارد؟ نوجوانانی که توصیه هم‌سن‌وسالان خود را برای دوستی با کتابی جدید می‌پذیرند برای یک معرفی و توصیه خوب کتاب چه مبنایی دارند؟ در روز سوم نمایشگاه کتاب تهران به سراغ این سوژه خواهم رفت و گزارش آن را در سرویس کودک و نوجوان ایبنا منتشر خواهیم کرد.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما