شناسهٔ خبر: 66597599 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تمام توان هوانیروز در جهت حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی است

پیشکسوت هوانیروز ارتش گفت: تمامی توان هوانیروز در برهه‌های مختلف پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز، در خدمت حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی است.

صاحب‌خبر -

*** هوانیروز با بهره‌گیری از تجربه عملیات «ظفار» به غائله‌های تجزیه‌طلبانه خاتمه داد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سرهنگ خلبان سید داوود فرهادی با حضور در حاشیه‌ی بیست و ششمین دوره‌ی هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در منطقه‌ی «دارخوین»، با اشاره به اهمیت و نقش هوانیروز در عملیات‌های ارتش، گفت: در تمامی عملیات‌های غرورآفرین دوران هشت سال دفاع مقدس، نقش آفندی یا پشتیبانی هوانیروز مشهود و اجتناب‌ناپذیر بوده است.

پیشکسوت هوانیروز ارتش افزود: هواپیمایی نیروی زمینی ارتش، با بهره‌گیری از تجربیاتی که در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در طی عملیات «ظفار» در کشور عمان به دست آورده بود، موفق شد تا در طول ماه‌های اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بر آشوب و آشفتگی مناطق مختلف کشور فائق شده و به غائله‌های مختلف تجزیه‌طلبانه در سراسر کشور خاتمه دهد.

سرهنگ خلبان سید داوود فرهادی تأکید کرد: اگرچه هوانیروز در طی دوران دفاع مقدس نقشی بی‌بدیل و ایثارگرانه را ایفا کرد، اما به همان نحوی که شهیدان فلاحی و چمران به آن اشاره کرده‌اند، در صورت نبود این نیرو، پیش از آغاز جنگ تحمیلی به تمامیت ارضی کشور و یکپارچگی ملی ایران خدشه وارد می‌شد؛ چرا که سرکوب دسیسه‌های ضدانقلاب و دشمنان در استان کردستان و سقوط پادگان مهاباد، جز با فداکاری و وظیفه‌شناسی این نیرو میسر نمی‌شد.

پیشکسوت هوانیروز ارتش همکاری هوانیروز با نیرو‌های داوطلب مردمی در تسهیل نبرد در مناطق مرزی کشور در دور‌ه‌ی پیش از آغاز جنگ تحمیلی را امری کلیدی دانست و تصریح کرد: وحدت، همکاری و میهن دوستی تمامی آحاد ایرانیان، در تأمین مایحتاج نیرو‌های نظامی برای نبرد با توطئه‌گران و کمک به تأمین امنیت در سراسر کشور مسئله‌ای کلیدی و غیرقابل چشم‌پوشی است.

سرهنگ خلبان سید داوود فرهادی در پایان خاطر نشان کرد: در تمامی عملیات‌های غرورآفرین دوران هشت سال دفاع مقدس نیز، نقش آفندی یا پدافندی، اسکورت یا پشتیبانی هواپیمایی نیروی زمینی ارتش مشهود و حضور این نیرو در عرصه‌های نبرد اجتناب‌ناپذیر بوده است. این نیرو دوشادوش دیگر نیرو‌های مسلح میهنی، با سرافرازی و افتخار از تمام توان خود برای پاسداشت حریم کشور در مقابل هرنوع دستبرد و تعرضی بهره برده است.

نظر شما