شناسهٔ خبر: 66597396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تبریزی ها شهردار و فرماندار سابق خود را راهی مجلس کردند

تبریز- ایرنا- مجلس دوازدهم با اعلام نتایج برگزاری دور دوم انتخابات تکمیل شد و در این میان ترکیب نماینده های حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر ۵۰ درصد تغییر کرد و سه چهره جدید از این حوزه راهی خانه ملت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ۴۵ نماینده مجلس به دور دوم انتخابات راه یافته بودند و با برگزاری این مرحله در روز گذشته (۲۱ اردیبهشت) در ۲۲ حوزه انتخابیه از ۱۵ استان کشور منتخبان ملت در مجلس دوازدهم تکمیل شدند.

در حوزه انتخابی تبریز، اسکو و آذرشهر که ۶ نماینده در خانه ملت دارد در دور نخست انتخابات که یازده اسفند سال ۱۴۰۲ برگزار شد تکلیف ۲ کرسی مشخص و تعیین چهار نماینده دیگر به دور دوم کشیده شد.

در دور نخست مسعود پزشکیان و روح الله متفکر آزاد که سابقه نمایندگی این حوزه را در دوره های قبل مجلس شورای اسلامی را نیز دارند به مجلس دوازدهم راه یافتند اما در میان منتخبان دور دوم انتخابات، تنها منتخبی که سابقه نمایندگی تبریزی ها را دارد علیرضا منادی است وی که در مجلس های هشتم، نهم و یازدهم حضور داشته و رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است با کسب بیشترین رای در دور دوم، راهی مجلس دوازدهم شد.

تبریزی ها شهردار و فرماندار سابق خود را راهی مجلس کردند

ناکامی حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با سه دوره سابقه نمایندگی و محمد حسین فرهنگی با سابقه پنج دوره نمایندگی مجلس جای کنکاش و علت یابی دارد اما انتخاب علیرضا نوین به عنوان شهردار سابق تبریز و علی جعفری آذر که سابقه فرمانداری تبریز را در کارنامه دارد نشانه علاقمندی مردم به چهره های جدید و فراموش نکردن خدمات گذشته مسوولان است.

در کنار فرهنگی و میرتاج الدینی که به مجلس دوازدهم راه نیافتند، علیرضا بیگی دیگر نماینده دور یازدهم تبریز در خانه ملت است که در این دور تایید صلاحیت نشد.

تغییر چهره ۵۰ درصدی نماینده های تبریز در مجلس دوازدهم چهار نماینده راه یافته به مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر

رضا صدیقی دیگر چهره جدید حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی است که سابقه فرمانداری شهرستان اهر را به خصوص در زمان زلزله اهر، هریس و ورزقان را دارد که خدمات فراموش نشدنی را در منطقه داشت.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۲۱۱ هزار و ۵۹۱ رای ماخوذه در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، علیرضا منادی سفیدان با ۸۰هزار و ۱۴ رای به عنوان نفر اول به بهارستان راه یافت و علی جعفری آذر با تعداد ۷۵هزار و ۳۱۳ رای نفر دوم، رضا صدیقی با ۷۴هزار و ۸۸۴ رای نفر سوم و علیرضا نوین با ۶۶ هزار و ۵۱۳ رای به عنوان نفر چهارم راهی مجلس شدند.

نظر شما