شناسهٔ خبر: 66597207 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

جزییات کلاهبرداری ۱۰۰۰ میلیاردی از پیش‌فروش خودرو

رئیس پلیس آگاهی فراجا از کشف کلاهبرداری هزار میلیارد ریالی با عنوان پیش فروش خودرو با ۱۴۶ شاکی خبر داد و گفت: متهم این پرونده با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر و روانه زندان شد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

سردار محمد قنبری اظهار داشت: در پی گزارشی از پلیس آگاهی کرمانشاه و وصول پرونده‌های متعدد مبنی بر اینکه شخصی به هویت معلوم که مالک نمایشگاه خودرو بوده است، ابتدا شرکتی را در زمینه پیش‌فروش و تامین قطعات خودرو در سطح شهرستان‌های این استان تاسیس و سپس با تنظیم قرارداد‌های صوری در زمینه واگذاری خودرو و قطعات خودرو فعالیت خود را انجام داده است.

به گزارش پلیس، وی افزود: این فرد شیاد پس از جلب اعتماد شهروندان از ۱۴۶ متقاضی مبلغ یک هزار میلیارد ریال اخاذی کرده و سپس متواری شده است.

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و کثرت افراد مالباخته، بلافاصله پیگیری این موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری استان کرمانشاه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با تلاش و اقدامات پلیسی کارآگاهان محل اختفای این کلاهبردار در استان تهران شناسایی شد، افزود: این متهم با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر و در بازجویی‌ها به انجام کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان در سطح استان کرمانشاه اعتراف و با قرار صادره روانه زندان شد.

سردار قنبری به شهروندان توصیه کرد ساده‌ترین و موثرترین راه مقابله با اقدامات مجرمانه، افزایش سطح آگاهی است که از مردم توقع داریم هشدار‌های پلیس آگاهی را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و حتما اینگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

نظر شما