شناسهٔ خبر: 66597143 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بهبود زیرساخت‌های آب طوفان و فاضلاب در آمریکا

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات‌ متحده نسبت به ارائه کمک‌های بلاعوض به جوامع محروم این کشور برای ارتقای زیرساخت‌های آب‌ طوفان و فاضلاب متعهد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) متعهد شده است که به‌منظور رفع نیازهای زیرساختی آب طوفان و فاضلاب، نزدیک به ۴۱ میلیون دلار بودجه را از طریق برنامه کمک‌هزینه شهری سرریز فاضلاب و استفاده مجدد از آب طوفان برای کمک به جوامع اختصاص داده است.

از آنجا که نیازی به بازپرداخت آن نیست، این بودجه به‌ویژه در کمک به جوامع محروم برای حفاظت از آبراه‌های خود مؤثر است. در واقع ۴۰ درصد از مزایای کلی انرژی پاک، مسکن مقرون‌به‌صرفه و پایدار و سایر سرمایه‌گذاری‌ها به جوامع محرومی ارسال می‌شود که به دلیل سرمایه‌گذاری پایین به حاشیه رانده شده‌اند.

بهبود زیرساخت‌های آب طوفان و فاضلاب در آمریکا

حفاظت از آبراه‌ها در ایالات متحده

مدیریت ایمن آب طوفان برای جلوگیری از ورود آلاینده‌ها از جمله فاضلاب تصفیه‌نشده به آبراه‌ها بسیار مهم است، بنابراین کمک مالی این آژانس در اختیار ایالت‌ها قرار می‌گیرد تا از پروژه‌هایی در شهرها و شهرک‌ها حمایت کند که سیستم‌های جمع‌آوری آب طوفان را در برابر رویدادهای شدید باران که به دلیل بحران آب‌وهوایی تشدید می‌شوند، تقویت و انعطاف‌پذیرتر کند.

عبور باران و سیل از سیستم‌های فاضلاب و طوفان، آلودگی و فاضلاب را مستقیم به نهرها، آبراه‌ها و رودخانه‌ها منتقل و سلامت انسان، رفاه اقتصادی و عملکرد اکولوژیکی آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند، بنابراین مدیریت آب طوفان یک چالش پیچیده برای جوامع سراسر کشور محسوب می‌شود.

بهبود زیرساخت‌های آب طوفان و فاضلاب در آمریکا

برنامه کمک‌هزینه آژانس محیط زیست ایالات متحده از طریق تغییرات ایجاد شده توسط قانون زیرساخت‌های جدید، پروژه‌های زیرساختی آب طوفان را در جوامع کوچک و محروم اولویت‌بندی و از انتقال الزامات سهم هزینه به این جوامع جلوگیری می‌کند.

اهمیت آبراه‌ها در آمریکا

آبراه‌های آمریکا برای جوامع سالم حیاتی است. آن‌ها منابع آب آشامیدنی را برای کشور فراهم، از کشاورزی حمایت و فرصت‌های اقتصادی را تقویت می‌کند، همچنین فرصت‌هایی برای شنا و ماهیگیری در اختیار ساکنان شهرها می‌دهد. بنابراین تمیز و ایمن نگه داشتن این آبراه‌ها ضروری و روان‌آب‌های طوفان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های آلودگی پیشِ‌روی اکوسیستم‌های آبی این کشور است.

ایالات متحده از تخصیص بودجه اضافی برای ارتقای سیستم آب طوفان و فاضلاب از طریق قانون زیرساخت‌های کشور و برنامه مالی و نوآوری زیرساخت آب آژانس محیط زیست خبر داد که ۱۱.۷ میلیارد دلار به ایالت‌ها برای ارتقای زیرساخت‌های فاضلاب از طریق صندوق ایالتی آب پاک ارائه می‌کند، علاوه بر این دور هفتم تأمین مالی این سازمان با ۷.۵ میلیارد دلار در دسترس است که یک برنامه مالی انحصاری برای وام‌گیرندگان مرجع تأمین مالی زیرساخت‌های دولتی است.

بهبود زیرساخت‌های آب طوفان و فاضلاب در آمریکا

نظر شما