شناسهٔ خبر: 66596888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جشنواره ملی «صنعت، دانشگاه، راه و اشتغال» در سمنان برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره ملی «صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» با عنوان صدرا در سمنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی منصوری امروز (۲۲ اردیبهشت‌ ماه) در نشستی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اظهار کرد: جشنواره صدرا پنجم و ششم خرداد ماه در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار می‌شود.

وی به همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با دانشگاه آزاد اسلامی استان در برگزاری دو رویداد فرهنگی و هنری صدرا و به یاد لاله‌ها اشاره و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان به دنبال این است که هم جشنواره داستان‌نویسی به‌یاد لاله‌ها و هم جشنواره ملی صدرا را به‌صورت تخصصی برگزار کند.

او ادامه داد: با توجه به ظرفیت و واحدهای گسترده استان سمنان در عرصه طراحی، دوخت و تولید پوشاک در نظر است اولین دوره جشنواره صدرا در عرصه طراحی و دوخت لباس همراه با کارگاه‌های آموزشی برگزار شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در عرصه مد و لباس و همکاری با طراحان و فعالان این عرصه، خواستار همکاری این اداره کل در این عرصه شد.

وی با تاکید بر همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در برگزاری مسابقه داستان‌نویسی به یاد لاله‌ها، گفت: این جشنواره ملی در دوره‌های قبلی به خوبی برگزار شده است. سال گذشته ۴۶۰ اثر ادبی به جشنواره به یاد لاله‌ها ارسال و با رای داوران ۹ اثر برگزیده معرفی شدند.

منصوری با اشاره به برنامه‌ریزی دانشگاه برای انتشار یادنامه این رویداد ادبی، افزود: کتابی از آثار برگزیده به‌زودی منتشر خواهد شد.

مسؤول دبیرخانه کارگروه مد و لباس فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت استان سمنان در این عرصه گفت: سال قبل ۳۰ نفر از هنرمندان استان سمنان در سامانه طراحان کشور ثبت نام کردند که ۲۳ نفر موفق به دریافت نشان مربوطه شدند.

رضا مهدیان ادامه داد: در جشنواره مد و لباس فجر سال گذشته از هشت نفر برگزیده کشور چهار نفر از استان سمنان بودند که این نشانگر جایگاه این استان در عرصه مد و لباس است.

فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ظرفیت‌های این استان در عرصه مد و لباس و طراحی و تولید پوشاک را بسیار گسترده دانست و گفت: این جایگاه در کشور قابل توجه است.

وی بیان کرد: بستر بسیار خوبی برای توسعه و گسترش این صنعت در استان سمنان وجود دارد و کسب چهار عنوان برگزیده از هشت عنوان جشنواره ملی مد و لباس فجر بیانگر این امر است.

وی با اظهار تاسف از بی‌توجهی به این جایگاه در استان سمنان، گفت: باید به عرصه صنعتی وارد شد و فعالیت‌ها در این زمینه از حوزه خانگی به تجاری و صنعتی توسعه یابد.

فلاح اظهار کرد: فقط در یک روستای محمدآباد شاهرود ۱۴۳ کارگاه خیاطی به تولید پیراهن مردانه اشتغال دارند که ظرفیت کمی نیست و روزانه این تولیدات روانه بازار تهران و استان‌های مختلف می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین به ظرفیت و جایگاه داستان‌نویسی در استان سمنان اشاره و اضافه کرد: نویسندگان استان سمنان در بسیاری از جشنواره‌های داستان نویسی کشور از جمله جشنواره جلال جزو برترین‌ها و منتخبان هستند و این نشانگر این جایگاه در کشور است.

انتهای پیام

نظر شما