شناسهٔ خبر: 66596826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

در یک ماه گذشته انجام شد؛

رفع افتادگی ۱۵۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه در شهرستان اردبیل

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل گفت: ۱۵۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه در شهرستان اردبیل رفع و اصلاح شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، بهرام خیاوی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل در بازدید از محور اردبیل –خلخال با بیان اینکه در مدت یاد شده ۵ هزار کیلومتر از شیب شیروانی راه‌ها در این شهرستان اصلاح شده گفت: در این مدت راهداران در دماغه‌ها و نقاط پر برخورد ۳۰ عدد دپوی خاکی ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ۱ ماهه گذشته راهداران با هدف آگاهی دهی و اطلاع رسانی به رانندگان در جاده ۴۸ متر مربع از تابلوهای اطلاعاتی را تعمیر و نصب و ۱۳۰ کیلومتر تابلوی انتظامی را مونتاژ و اصلاح‌کرده‌اند افزود: در مدت یاد شده ۳۵۰ عدد تابلوهای الزامی راه‌ها تهیه و نصب و همچنین ۱۲ عدد از سرعت‌کاه‌های آسفالتی تهیه، نصب، اصلاح و تعمیر شده‌است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل در این مدت تسطیح و رگلاژ حدود ۷۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های شهرستان اردبیل را یادآور شد اظهار کرد: در ۱ ماهه گذشته ۱۹۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه در این شهرستان اصلاح و بازسازی شده‌است.

خیاوی در مدت یاد شده از لکه گیری و رفع ۹۰۰ متر مربع از چاله‌ها در شهرستان اردبیل خبر داد و خاطرنشان شد: ۲ مورد از رمپ‌های ورودی و خروجی ایمن سازی و ۱۵ عدد راه‌های دسترسی غیرمجاز انسداد شده‌است.

وی حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را به‌عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: تاکنون با حضور ۵۵ مورد گشت حریم جهت جلوگیری از تجاوز به حریم ۵ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و متوقف‌شده، ۱۳ مورد تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز شناسایی، برخورد و قلع‌وقمع، ۱۵ مورد توقف کار و اخطار به ساخت‌وساز غیرمجاز و درختکاری صادر و از ۱۲ مورد حفاری و درختکاری غیرمجاز نیز جلوگیری شده‌است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل اصلاح و رنگ آمیزی ۱۰ عدد سرعت کاه آسفالتی تعمیر ۲۷ شاخه گاردریل‌های آسیب‌دیده، نگهداری ۸۰ کیلومتر سیستم روشنایی موجود راه، تنقیه و لای‌روبی ۴ دستگاه پل‌ها، ریزش برداری به حجم ۱۲۰۰ متر مکعب و پاک‌سازی سطح جاده از آثار تصادفات به‌صورت مستمر را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۱ ماهه گذشته برشمرد.

خیاوی در یک ماهه گذشته به جابه‌جایی حدود ۶۵ هزار نفر مسافر در شهرستان اردبیل اشاره کرد و ادامه‌داد: این میزان مسافر توسط ۲۵ شرکت مسافربری جابه‌جا و در قالب ۹ هزار و ۱۹۵ سفر انجام شده‌است.

وی افزود: در این مدت ۱۳۹ تن کالا توسط ۳۴ شرکت حمل ونقل کالا جابه‌جا و همچنین ۹ هزار و ۴۸۱ برگ بارنامه نیز در شهرستان اردبیل صادر شده‌است.

نظر شما