شناسهٔ خبر: 66596709 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حدود ۱۲۰ شهید از آغاز تهاجم ارتش اشغالگر به رفح

کمیته اورژانس مرکزی رفح اعلام کرد از زمان آغاز تهاجم زمینی و هوایی ارتش اشغالگر صهیونیستی به رفح حدود ۱۲۰ فلسطینی شهید و صد‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری صفا، کمیته اورژانس مرکزی رفح اعلام کرد عملیات نسل کشی رژیم صهیونیستی  در ۲۴ ساعت گذشته منجر به شهادت نزدیک به ۳۰ شهروند شد و تعداد شهدا از آغاز عملیات زمینی در رفح به حدود ۱۲۰ شهید و صد‌ها مجروح رسیده است.

این کمیته تاکید کرد حملات توپخانه‌ای و هوایی تمام مناطق استان رفح را در بر گرفته است و آنطور که اشغالگران ادعا می‌کنند به مناطق شرقی محدود نبوده است.

این کمیته افزود بمباران وحشیانه، هزاران نفر از ساکنان را مجبور به فرار به مرکز و غرب این استان کرده است و آوارگان در آنجا متمرکز شده اند و جان آنها با توجه به بمباران‌های کوری که صورت می‌گیرد در معرض خطر قرار دارد.

این کمیته تاکید کرد بسته شدن گذرگاه رفح بر زندگی شهروندانی که به طور اضطراری وابسته به کمک‌هایی هستند که اشغالگران از ورود آنها از طریق این گذرگاه جلوگیری می‌کنند، تاثیر می‌گذارد.

این کمیته اضافه کرد: «بستن گذرگاه همچنین تهدیدی برای توقف کار تنها بیمارستان رفح یعنی بیمارستان کویتی است که با توجه به نیاز مبرم با افزایش تعداد شهدا و مجروحان، همچنان با توانمندی‌های اندک در حال فعالیت است.»

در مقابل سکوت بین المللی که به هشدار‌ها و محکومیت‌ها بسنده می‌کند، این کمیته تاکید کرد عملیات بمباران، کشتار و تخریب مداوم در رفح نشانه روشنی از تصمیم از پیش برنامه ریزی شده و عزم رژیم اسرائیل برای ادامه جنایت و مجازات دسته جمعی است و مجموع جنایات دشمن در طول روز‌های جنگ، در مقایسه با کشتاری که در رفح انجام خواهد داد که تقریبا یک و نیم میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، یک قطره از دریا خواهد بود.

نظر شما