شناسهٔ خبر: 66596292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستگیری سه شکارچی غیرمجاز در شهرستان مشهد

سه شکارچی غیرمجاز در دو عملیات جداگانه در شهرستان مشهد دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

 

دستگیری سه شکارچی غیرمجاز در شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مشهد گفت: یک دستگاه پراید حامل لاشه یک راس آهو شکار شده در محل ایست و بازرسی «اسماعیل‌آباد» در ابتدای حوزه استحفاظی شهر مشهد متوقف شدو پس از بررسی‌های صورت گرفته اجزای آهو کشف و در راستای اعمال ماده ۱۴ قانون شکار و صید، خودرو توقیف و متخلف بازداشت شد. 

هادی موسی‌پور افزود: در یک عملیات دیگر با گزارش رسیده از سوی دوست‌داران طبیعت مبنی بر حضور یک دستگاه خودروی پراید با ۲ سرنشین با رفتار مشکوک در حاشیه منطقه حفاظت «أرس سیستان»، بلافاصله موضوع با قید فوریت در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد:در بازرسی از این خودرو اجزای ۲ راس قوچ وحشی، ۲ دستگاه دوربین چشمی، ۲ قبضه کارد سلاخی ، ۲ قبضه چاقو، کوله پشتی و لباس استتار کشف و در راستای اعمال ماده ۱۴ قانون شکار و صید تمامی این کشفیات توقیف شد.

موسی پور گفت:  خودروی متخلفان به پارکینگ منتقل و متخلفان بازداشت شدند.

منطقه حفاظت شده ارس سیستان، در استان خراسان رضوی در شمال غرب مشهد واقع شده است.

نزدیک‌ترین روستا به این جنگل، روستای «لایین» از توابع شهر کلات است البته منطقه ارس سیستان به صورت مشترک در چند شهرستان از جمله کلات، مشهد و چناران واقع است.

منطقه حفاظت شده ارس سیستان، پوشیده از درختان جنگلی ارس و گونه‌های جانوری آن عبارتند از پلنگ ایرانی، کَل و بز وحشی، قوچ و میش اوریال، گراز، گرگ و پرندگانی، چون کبک دری، کبک معمولی، تیهو، انواع سهره و انواع پرندگان شکاری است که حفاظت از آنها به عهده اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلات نادری است.

ارس سیستان از سال ۱۳۷۶ منطقه شکار ممنوع اعلام شد و در سال ۱۳۷۸ به منطقه حفاظت شده ارتقاء یافت.

نظر شما