شناسهٔ خبر: 66595918 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نتایج یک نظرسنجی نشان داد:

بی‌اعتمادی بیش از نیمی از آمریکایی‌ها به نتانیاهو

تهران- ایرنا- یک نظرسنجی ملی در ایالات متحده نشان داده، ۵۲ درصد از آمریکایی‌ها اعتمادی به رئیس دولت رژیم صهیونیستی ندارند و همچنین ۱۵ درصد آنها اعلام کرده‌اند او را نمی‌شناسند.

صاحب‌خبر -

بر اساس گزارشی از مرکز تحقیقاتی پیو (Pew Research Center)که ۲۴ آوریل(۵ اردیبهشت) ۲۰۲۴ منتشر شده، بی‌اعتمادی مردم آمریکا به بنیامین نتانیاهو از سال گذشته (یعنی پیش از جنگ غزه) به میزان زیادی افزایش پیدا کرده است.
یافته‌های نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد بیش از نیمی از پاسخ‌گویان به رئیس دولت رژیم صهیونیستی اعتماد ندارند؛ این بی‌اعتمادی در مقایسه با داده‌های نظرسنجی سال گذشته ۱۱ درصد افزایش پیدا است.
نکته قابل تامل دیگر آنکه، ۱۵ درصد از مشارکت‌کنندگان در این پژوهش اعلام کرده‌اند هرگز نام او را نشنیده‌اند.

بی‌اعتمادی بیش از نیمی از آمریکایی‌ها به نتانیاهو


بخش دیگری از یافته‌های این پیمایش، به سنجش دیدگاه آمریکایی‌ها نسبت به نتانیاهو به تفکیک سن و خاستگاه سیاسی آنان اختصاص دارد.
بر این مبنا، بیشترین بی‌اعتمادی‌ها و دیدگاه‌های منفی نسبت به رئیس دولت رژیم صهیونیستی از سوی پاسخ‌گویان جوان و به نسبت جوان بوده است. به‌گونه‌ای که ۵۷ درصد از پاسخ‌گویان ۳۰ تا ۴۹ سال و ۵۵ درصد از ۱۸ تا ۲۹ سال گفته‌اند اعتمادی به این شخص ندارند.

همچنین با مقایسه یافته‌های نظرسنجی‌های امسال و پارسال مشخص شد؛ دیدگاه جوانان آمریکایی نسبت به نتانیاهو از سال گذشته منفی‌تر شده‌ است. به این ترتیب که سهم بزرگسالان زیر ۳۰ سال که اعتماد کمی به نتانیاهو دارند یا هیچ اعتمادی به او ندارند از ۳۷ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۵۵ درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است.

بی‌اعتمادی بیش از نیمی از آمریکایی‌ها به نتانیاهو

همچنین مطابق نتایج این نظرسنجی، ۷۱ درصد پاسخ‌گویان با گرایش سیاسی به حزب دموکرات‌ها و مستقلان نسبت به نتانیاهو بی‌اعتماد بوده‌اند. به عبارت دیگر بی‌اعتمادی این طیف سیاسی بیش از ۲ برابر حزب مقابل یعنی؛ جمهوری‌خواهان است.

بی‌اعتمادی بیش از نیمی از آمریکایی‌ها به نتانیاهو

جامعه آماری این نظرسنجی افراد ۱۸ سال به بالا ساکن در سراسر ایالات متحده بوده است. حجم نمونه نیز ۳۶۰۰ نفر است. این پیمایش در بازه زمانی ۱ تا ۷ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۱۳ تا ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ انجام شد.

https://www.pewresearch.org/short-reads/۲۰۲۴/۰۴/۲۵/a-growing-share-of-americans-have-little-or-no-confidence-in-netanyahu

نظر شما