شناسهٔ خبر: 66595731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

معاون بازآفرینی شهری راه و شهرسازی همدان خبر داد؛

تخصیص قیر رایگان به شهر اسدآباد

معاون بازآفرینی شهری راه و شهرسازی همدان گفت: در راستای آسفالت معابر خاکی محدوده‌های طرح نهضت ملی مسکن و بازآفرینی شهری مصوب شهرستان اسدآباد قیر رایگان از سال ۱۴۰۰ تاکنون به شهرداری‌ها آسدآباد واگذار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (همدان) محمدرضا باباخانی معاون بازآفرینی شهری راه و شهرسازی همدان گفت: در راستای آسفالت معابر خاکی محدوده‌های طرح نهضت ملی مسکن و بازآفرینی شهری مصوب شهرستان اسدآباد قیر رایگان از سال ۱۴۰۰ تاکنون به شهرداری‌ها اسدآباد واگذار شده است.

باباخانی گفت: ۵۰ تن قیر رایگان از سال ۱۴۰۰ تاکنون به شهرداری اسدآباد واگذار شده است. ارزش ریالی این میزان قیر تخصیصی بیش از ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی بیان کرد: رویکردهای بازآفرینی شهری با هدف توزیع عادلانه و توسعه استاندارد خدمات و سرانه‌های شهری تعیین شده است.

این مقام مسئول گفت: با تخصیص قیر رایگان باید معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است.

باباخانی در خصوص طرح نوسازی مساکن بافت فرسوده، افزود: برنامه ۲ساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری در اسدآباد ۳۵۱ واحد است.

وی ادامه داد: ثبت پروانه‌های ساختمانی در سامانه ستاد ملی، اطلاع رسانی بسته‌های تشویقی در رسانه‌ها و محل نماز جمعه به مردم، ارائه تخفیفات پروانه‌های ساختمانی و خدمات نظام مهندسی از مسائل مورد تاکید و قابل پیگیری در شهرستان است.

معاون بازآفرینی شهری راه و شهرسازی همدان در پایان عنوان کرد: بررسی مسائل و مشکلات حوزه بازآفرینی به خصوص خدمات رسانی به سکونتگاه‌های غیر رسمی خارج از محدوده در کانون توجه راه و شهرسازی همدان قرار دارد.

نظر شما