شناسهٔ خبر: 66595419 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

معرفی روش طراحی لبخند با هماهنگی خطوط لثه ای

صاحب‌خبر -

طراحی لبخند به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که به منظور زیباترکردن لبخند و رفع نواقص دندان‌ها و لثه انجام می‌شوند. طراحی لبخند دیجیتال جدیدترین متد طراحی لبخند است که مزایای زیادی هم دارد. با طراحی لبخند می‌توانید یک تغییر زیبا و ماندگار در چهره و لبخند خود ایجاد کنید.

یکی از روش‌های طراحی لبخند، اصلاح لبخند لثه‌ای است. در این روش بخش اضافی یا آسیب دیده لثه‌ها حذف می‌شود و بین اندازه دندان و لثه تناسب ایجاد می‌شود. اگر می‌خواهید در مورد طراحی لبخند با هماهنگی خطوط لثه‌ای اطلاعات بیشتری کسب کنید،‌ ادامه این مطلب را از دست ندهید.

لبخند لثه‌ای چیست؟

منظور از لبخند لثه‌ای،‌ لبخندی است که در آن لثه‌ها هنگام خندیدن بیش از حد ممکن دیده می‌شوند. در این مدل خندیدن ۵ تا ۷ میلی متر و بیشتر از این مقدار از لثه‌ها هنگام خندیدن و صحبت کردن نمایان می‌شود. لبخند زیبایی طبیعی هر صورتی است و به هر شکلی که باشد، قابل تحسین است. اما هر چه تناسب بیشتری بین اندازه دندان‌ها و لثه در هنگام خندیدن وجود داشته باشد،‌ طرح لبخند هم زیباتر خواهد بود.

در حال حاضر روش‌های طراحی لبخند برای اصلاح فرم لبخند لثه‌ای وجود دارد. طراحی لبخند در کنار اهداف زیبایی،‌ اهداف درمانی هم دارد و به سلامت دندان‌ها و دهان نیز کمک می‌کند. طراحی لبخند مجموعه‌ای از خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی است که با توجه به نیاز فرد اجرا می‌شوند. در مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت می‌توانید خدمات طراحی لبخند لثه‌ای با بهترین کیفیت را تجربه کنید.

مزایای طراحی لبخند با هماهنگی خطوط لثه‌ای

بزرگ‌ترین مزیت طراحی لبخند، زیباترشدن چهره است،‌ زیرا این زیبایی روی اعتماد به نفس و ارتباطات اجتماعی تاثیر مهمی می‌گذارد. از دیگر مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با طراحی لبخند دیجیتال با کمترین درد و خونریزی لبخندی زیبا خواهید داشت.
    طراحی لبخند لثه‌ای دوام و ماندگاری بالایی دارد.
    در کنار ترمیم لثه، سفید و هماهنگی دندان‌ها چهره شما را جوان‌تر از قبل نشان می‌دهد.
    در کنار اصلاح لبخند بسیاری از مشکلات دهانی و دندانی شامل پوسیدگی و عفونت نیز درمان می‌شوند.
    طراحی لبخند تاثیر به سزایی در افزایش بهداشت دهان و دندان دارد.

روش‌های طراحی لبخند لثه‌ ای

در حال حاضر با روش‌های جراحی یا غیرجراحی می‌توان مشکل لبخند لثه‌ای را درمان کرد. در ادامه به معرفی روش طراحی لبخند با هماهنگی خطوط لثه‌ای می‌پردازیم:

  1. افزایش طول تاج دندان‌ها:‌ اگر دلیل لبخند لثه‌ای، کوتاهی تاج دندان باشد از این روش برای اصلاح فرم لبخند استفاده می‌شود.
    جراحی فک:‌ گاهی اوقات دلیل لبخند لثه‌ای موقعیت استخوان فک است،‌ در نتیجه از روش جراحی فک برای اصلاح فرم لبخند استفاده می‌شود.
    ارتودنسی:‌ در سنین پایین دلیل اصلی لبخند لثه‌ای ناهنجاری فک‌ها و ناهم‌ترازی دندان‌های در دو فک است. در این مواقع ارتودنسی بهترین روش برای اصلاح فرم لبخند است.
    جراحی لب:‌ جراحی لب با هدف پایین‌تر آوردن لب بالایی برای پوشاندن قسمت‌های اضافی لثه‌ به کار می‌رود. این روش درمانی برای افرادی که ناهنجاری اسکلت فکی دارند یا عضلات لب بالایی آن‌ها تحرک زیادی دارد، توصیه می‌شود.
    جراحی لثه:‌ زمانی که بین دندان و لثه پاکت‌های عمیقی شکل گرفته باشد،‌ جراحی لثه یا جینجیوکتومی انجام می‌شود. در این روش بخش‌های اضافی لثه در طی عمل جراحی حذف می‌شوند. در حال حاضر روش جراحی لثه با لیزر و ابزارهای دیجیتال که کمترین میزان درد و خونریزی را دارد،‌ برای اصلاح طرح لبخند لثه‌ای انجام می‌شود.

عوامل موثر در انتخاب روش درمان خط لبخند لثه‌ای

دندانپزشک با توجه به عوامل زیر بهترین روش برای اصلاح طرح لبخند لثه‌ای در افراد مختلف را انتخاب می‌کند:

  • سابقه پزشکی متقاضی
    سن متقاضی
    شکل و فرم صورت
    ضخامت مینای دندان‌ها
    وضعیت سلامت دهان و دندان
    ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری‌های پریودنتال
    تجزیه و تحلیل فرم لب‌ها
    بررسی اندازه طول تاج دندان
    بررسی طول ریشه دندان

دندانپزشک قبل از هر اقدام درمانی این موارد را در فرد بررسی می‌کند و با در نظرگرفتن آن‌ها روش اصلاح طرح لبخند را تعیین می‌کند.

ماندگاری اصلاح طرح لبخند لثه‌ای چقدر است؟

از دیگر سوالات پرتکرار متقاضیان اصلاح طرح لبخند لثه‌ای، میزان ماندگاری نتایج این روش درمانی است. تقریبا همه مراجعان می‌خواهند بدانند که تغییرات لبخند لثه‌ای تا چه زمانی ماندگار هستند؟

در این مورد باید بگوییم که میزان ماندگاری نتایج هر عمل زیبایی یا درمانی دندانپزشکی تا حد زیادی به رعایت توصیه‌های بعد از درمان بستگی دارد. اینکه شما تا چه اندازه به توصیه‌های دندانپزشک خود بعد از درمان عمل می‌کنید، مستقیما روی زمان ماندگاری نتایج طراحی لبخند لثه‌ای تاثیر می‌گذارد. نتایج این روش زیبایی دوام بالایی دارند و تا آخر عمر ماندگار خواهند بود، به شرطی که به توصیه‌های زیر عمل کنید:

  • هر ۶ ماه برای چکاپ وضعیت سلامت دندان‌ها و لثه به دندانپزشکی مراجعه کنید.
    روزی حداقل ۲ بار مسواک بزنید و حتما از نخ دندان استفاده کنید.
    روش صحیح و اصولی مسواک زدن و کشیدن نخ دندان را فرا بگیرید.
    از دهانشویه استفاده کنید.
    شیرینی و شکلات کمتری مصرف کنید.
    به اندازه کافی آب بنوشید.
    ورزش کنید و غذاهای سالم بخورید.
    میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید.

هزینه طراحی لبخند با هماهنگی خطوط لثه‌ای

هزینه طراحی لبخند با هماهنگی خطوط لثه‌ای با توجه به روش درمان انتخابی در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. علاوه بر این بعضی از افراد در کنار طراحی لبخند لثه‌ای به درمان‌های جانبی دیگری چون لیفت لثه، لمینت و ... هم نیاز دارند. در نتیجه هزینه این روش‌ها هم به هزینه نهایی طراحی لبخند با هماهنگی خطوط لثه‌ای افزوده می‌شود. توصیه می‌کنیم برای اطلاع از هزینه دقیق طراحی لبخند یک نوبت مشاوره حضوری در مطب دندانپزشکی منتخب خود رزرو کنید. دندانپزشک پس از بررسی شرایط شما، هزینه تقریبی طراحی لبخند لثه‌ای را برایتان تخمین می‌زند.

 

طراحی لبخند در مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت

طراحی لبخند لثه‌ای با جدیدترین متودها و تکنولوژی ها در مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیتانجام می‌شود. مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت یکی از چند مطب ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی دیجیتال در تهران است که توسط دکتر پاک نیت اداره می‌شود.

دکتر پاک نیت جراح ایمپلنت و دندانپزشک پروتزهای زیبایی، عضو رسمی انجمن‌ بین‌المللی ایمپلنتولوژی و آکادمی دندانپزشکی زیبایی آمریکا با بالای ۱۶ سال سابقه در عرصه خدمات دندانپزشکی زیبایی هستند. شما می‌توانید برای استفاده از خدماتی چون کاشت ایمپلنت دیجیتال، لمینت دندان، کامپوزیت دندان یا طراحی لبخند به دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت مراجعه کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دیگر خدمات زیبایی دهان و دندان، مانند لمینت کردن دندان ها، به آدرس اینترنتی https://drhoomanpakniat.com/dental-laminate/ مراجعه کنید.

سخن پایانی

طراحی لبخند یک تغییر زیبا و دائمی برای افرادی است که مشکل خط لبخند لثه‌ای دارند. طبق معیارهای زیبایی هنگام خندیدن باید تنها بخش کمی از لثه‌ها دیده شود، اما در خط لبخند لثه‌ای مقدار بیشتری از لثه‌ها هنگام خندیدن دیده می‌شود. با طراحی لبخند می‌توان بین لثه و دندان‌ها هماهنگی زیبایی ایجاد کرد. 

نظر شما