شناسهٔ خبر: 66595130 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

از سرخابی‌ها امتیاز بگیر و در لیگ بمان!

راز بقا!

چهار تیم پرطرفدار لیگ برتر فوتبال در آستانه سقوط به لیگ پایین‌تر هستند

صاحب‌خبر -

[شهروند] تنها چهار هفته تا پایان ماراتن نفسگیر 16 تیم در لیگ بیست‌وسوم مانده است. حالا در فاصله چهار گام تا سوت پایانی که توسط داور دمیده خواهد شد و فصل فوتبال ایران به پایان خواهد رسید؛ فقط دو تیم پرسپولیس و استقلال شانس قهرمانی دارند و رقابت بین رقبای سنتی برای فتح این جام بالا گرفته است. رقابت در پایین جدول اما با درگیری تعداد تیم‌های بیشتری پیگیری می‌شود. روی کاغذ هفت تیم شانس سقوط به لیگ پایین‌تر را دارند که البته در این میان چهار تیم استقلال خوزستان، نساجی مازندران، فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان، با احتمال سقوط بیشتری روبه‌رو هستند.

استقلال خوزستان-نساجی: دوئل مرگ و زندگی
 تقابل رودرروی تیم‌های سیزدهم و چهاردهم جدول رده‌بندی که هر دو تیم 22 امتیازی هم هستند، در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر، می‌تواند یکی از دو تیم را تا حدی از خطر سقوط دور کند و تیم دیگر به سمت قعر جدول سوق دهد. استقلال خوزستان بعد از این هفته، سه بازی حساس دیگر با تیم‌های پرسپولیس، مس رفسنجان و هوادار تهران خواهد داشت. از سوی دیگر، نساجی به جز تقابل این هفته، در سه هفته بعدی با تیم‌های استقلال تهران، هوادار و فولاد بازی خواهد داشت.  نکته جالب توجه در برنامه هر دو تیم، تقابل با شاگردان مسعود شجاعی در تیم هوادار است که در نیم‌فصل دوم به طور کلی متحول شده و نمایش خوبی کسب کرده است. ضمن اینکه تقابل با دو تیم استقلال و پرسپولیس که مدعی اصلی قهرمانی هستند نیز در برنامه نساجی و استقلال خوزستان دیده می‌شود. مسابقاتی که در آن تیم‌های بالانشین به دنبال فتح جام قهرمانی هستند و تیم‌های رده پایین می‌خواهند با امتیاز گرفتن از این مسابقات خود را در لیگ برتر حفظ کنند.

هدف سخت صنعت نفت و فولاد در ایستگاه بیست‌وهفت
 فولاد، دیگر تیم 22 امتیازی لیگ برتر که در خطر سقوط قرار دارد و اکنون در جایگاه پانزدهم قرار گرفته است، امروز مصاف بسیار سختی با استقلال تهران خواهد داشت. شاگردان جواد نکونام برای حفظ صدرنشینی خود راهی جز پیروزی ندارند و از آن سو فولادی‌ها بعد از ناکامی محض در نیم‌فصل دوم، باید از استقلال امتیاز بگیرند. فولاد در سه دیدار بعدی این فصل خود به ترتیب به مصاف تیم‌های ذوب‌آهن، پیکان و نساجی خواهد رفت. مصاف رخ‌به‌رخ فولاد و نساجی در هفته سی‌ام، احتمالا مصافی تعیین‌کننده برای مشخص‌شدن تیم‌های سقوط‌کننده خواهد بود.  صنعت نفت آبادان، تیمی با هواداران پرشور که اکنون با 19 امتیاز به قعر جدول رده‌بندی چسبیده است هم در این هفته به مصاف آلومینیوم اراک خواهد رفت. شمس‌آذر، ذوب‌آهن و تراکتور هم سه حریف بعدی نفتی‌ها تا اتمام لیگ خواهند بود. نفت با توجه به اختلاف سه امتیازی با سه تیم دیگر ته‌جدولی، شانس بیشتری برای سقوط دارد و در چهار مسابقه آتی راهی جز نتیجه‌گیری نخواهد داشت.

نظر شما