شناسهٔ خبر: 66595121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار بازار میوه و تره‌بار جدید در تهران افتتاح شد/ بهبود کیفیت محصولات در دستور کار

تهران بزرگ - ایرنا - همزمان با یکصد و بیستمین پویش امید و افتخار در مراسمی، چهار بازار میوه و تره‌بار جدید در مناطق مختلف تهران مورد بهره برداری قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، معاون خدمات شهری شهرداری تهران روز شنبه در مراسم بهره‌برداری همزمان از چهار بازار میوه و تره‌بار شهرداری تهران ،گفت: در حوزه احداث بازارهای میوه و تره‌بار هر تعداد که آماده می‌شود تحویل شهروندان تهرانی می‌دهیم تا روند خدمت‌رسانی سرعت بگیرد. امروز در قالب یکصد و بیستمین پویش امید و افتخار چهار بازار میوه و تره‌بار در مناطق ۱۱، ۹، ۶ و ۲۲ به بهره‌برداری رسید تا از این پس در روند خدمت‌رسانی به شهروندان تهرانی قرار بگیرد و تا پایان سال جاری نیز ۴۰ بازار میوه و تره‌بار دیگر احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسین نظری افزود: تلاش می‌کنیم در نقاطی که فضای محیطی اجازه می‌دهد این بازارها با معماری ایرانی اسلامی اجرا شود. همچنین کیفیت و توجه به آن را در دستور کار قرار دادیم و شیوه برخورد نیز با مشتریان قطعا بهبود پیدا خواهد کرد. به این ترتیب کیفیت محصولات و تکریم شهروندان در میادین میوه و تره‌بار در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: برای احداث بازارهای میوه و تره‌بار نیازسنجی انجام می‌شود و پس از مشخص شدن زمین مکان مورد نظر از طریق شهرداری منطقه برای احداث میوه و تره‌بار در نظر گرفته می‌شود.

وضعیت روند تکمیل روددره فرحزاد

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین درخصوص روند تکمیل روددره فرحزاد گفت: چند موضوع مهم درخصوص این پروژه وجود دارد. ابتدا باید اعلام کنیم که در حال حاضر موضوع تجمع معتادان متجاهر و انباشت زباله‌ها در این محدوده به طور کامل حل شده اما برخی املاک به صورت معارض در مسیر این پروژه حدود ۱۲ سال بود که وجود داشت اما با تمهیداتی که اندیشیده شد، جلسه‌ای با مالکین گذاشتیم و پرداخت‌ها انجام شد و امیدواریم در شش ماه نخست سال جاری فاز نخست این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی درخصوص نقطه‌یابی آرامستان‌های جدید شهر تهران نیز گفت: نقطه‌یابی‌ها انجام شده اما تا با مالک توافق کامل حاصل نشود این نقاط قابل اعلام نیست البته زمینی در شرق تهران تقریبا توافق نهایی آن حاصل شده است.

نظری درخصوص زباله‌سوز شهر تهران نیز گفت: مشاور صلاحیت را گرفته‌ایم و طرح در حال بررسی است. مشاور باید تعیین کند که شرکت چینی صلاحیت کامل دارد یا خیر. البته هنوز به قرارداد نرسیده‌ایم و در مسیر انعقاد قرارداد هستیم.

همچنین مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت:بازار میوه و تره بار زاگرس در منطقه ۲۲ واقع در بلوار اردستانی - خیابان کرمانشاه - خیابان زاگرس؛ بازار میوه و تره بار شهید گمنام در منطقه۶ واقع در بزرگراه شهید گمنام حدفاصل خیابان‌های بوعلی و جهانمهر؛ بازار میوه و تره بار فیروزآبادی در منطقه ۹(خیابان بدرالزمان قریب، روبه روی گذرگردشگری و بازار میوه و تره بار غدیر واقع در منطقه۱۱(تقاطع خیابان امام خمینی و کمالی) چهار بازاری است که امروز افتتاح شد.

مهدی بختیاری‌زاده ادامه داد: تا پایان سال جاری اگر مشکلی در تامین زمین به وجود نیاید ۴۰ بازار جدید احداث خواهیم کرد. همچنین تعدادی از بازارهای میادین میوه و تره‌بار که بنای آنها فرسودگی دارد در سال جاری نوسازی و بهسازی خواهند شد.

وی افزود: بیش از ۲۵ بازار امسال تخریب و نوسازی می شود و تعدادی بازار نیز بهسازی و ایمن‌سازی آنها محقق خواهد شد.

بختیاری زاده درخصوص مکان‌یابی بازارهای میوه و تره‌بار جدید گفت: مکان‌یابی‌ها با توجه به نیازی که محلات در سطح مناطق دارند از طریق کمیته مکان‌یابی انجام می‌شود و زمینی که شهرداری‌های مناطق معرفی می‌کنند پس از تایید کمیته مکان‌یابی نسبت به احداث بازار میوه و تره‌بار در آنها اقدام می‌شود.

وی درخصوص تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار به ویژه اقلام پروتئینی در سطح میادین شهرداری گفت: با توجه به تفاهمنامه‌ای که میان شهرداری تهران و جهاد کشاورزی منعقد شده مقرر شده که از این پس در مجموعه شهرداری تهران از سوی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نسبت به تامین کالاهای اساسی به ویژه پروتئینی ورود داشته باشیم. به این ترتیب ظرف چند ماه آینده میزان عرضه این اقلام افزایش پیدا می‌کند و تنظیم بازار نیز محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نیز در تامین و عرضه گوشت مرغ، گوشت گرم گوساله و تخم‌مرغ هیچ مشکلی نداریم اما در حوزه گوشت گرم گوسفندی مشکلاتی وجود دارد که به زودی حل و فصل خواهد شد. ورود ما به حوزه تامین کالا با همکاری تامین‌کنندگان صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه ۲۲ نیز در حاشیه بهره‌برداری از چهار بازار میوه و تره‌بار جدید شهرداری تهران در مناطق ۱۱، ۹، ۶ و ۲۲ در جمع خبرنگاران با اشاره به موقعیت جغرافیای منطقه ۲۲ گفت: با توجه به نوع ساخت‌و سازها و بلندمرتبه‌سازی و افزایش جمعیت در این منطقه ما حداکثر نیاز را به احداث بازارهای میوه و تره‌بار داریم و در این زمینه پروژه‌هایی تعریف شده است.

مسعود نصرتی با اشاره به افق جمعیتی در نظر گرفته شده برای این منطقه اظهار کرد: ‌۶۷۵ هزار نفر جمعیت در این منطقه پیش‌بینی شده که تاکنون ۲۳۰ هزار نفر در منطقه ۲۲ سکونت دارند و به سرعت این میزان در حال افزایش است و ما نیز نیاز به احداث بازارهای جدید میوه و تره‌بار در محلات منطقه ۲۲ داریم.

وی از معرفی سه زمین جدید جهت احداث بازار میوه و تره‌بار جدید در منطقه اشاره کرد و گفت:‌ جانمایی سه زمین انجام شده و هماهنگی‌ها در این زمینه صورت گرفته به طوریکه پیش از این ۱۴ بازار میوه و تره‌بار در منطقه ۲۲ افتتاح و به بهربرداری رسید و امروز این تعداد به ۱۵ بازار میوه و تره‌بار رسیده است و این بازارها مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

نصرتی با اشاره به فاصله منطقه ۲۲ با سایر مناطق همجوار گفت: ۱۹ کیلومتر طول این مسیر با سایر مناطق است و به‌ طور طبیعی ساکنین این منطقه تمایل دارند که خریدهایشان را در منطقه خودشان انجام بدهند و توسعه بازارهای میوه و تره‌بار می‌تواند مورد رضایت شهروندان قرار بگیرد.

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به اینکه این منطقه دارای ۱۲ محله و ۶ ناحیه است گفت: امیدواریم بتوانیم در تمامی محلات و نواحی منطقه ۲۲ بازارهای میوه و تره‌بار را راه‌اندازی کنیم.

نصرتی همچنین با اشاره به توسعه نانوایی‌های سنتی در منطقه ۲۲ گفت: در این بخش نیز با اتحادیه مربوطه رایزنی شده و مشکلی که در این زمینه وجود دارد تامین برق و گاز است و چنانچه این موارد تامین شود مشکلی در توسعه نانوایی‌های سنتی در منطقه ۲۲ وجود ندارد.

وی همچنین درخصوص توسعه حمل و نقل عمومی در منطقه ۲۲ اظهار کرد: در این حوزه درمورد خطوط ۹، ۱۰ و ۱۱ مترو تهران جلساتی را برگزار کردیم که تامین مالی از طریق شهرداری منطقه ۲۲ انجام شود. در این راستا قراردادها منعقد شده و امیدواریم کار به جمع‌بندی نهایی برسد.

شهردار منطقه ۲۲ افزود: در این موضوع قراردادهایی با شرکت چینی مورد نظر برای ایستگاه های خطوط ۹، ۱۰ و ۱۱ در منطقه ۲۲ انجام شده است.

نظر شما