شناسهٔ خبر: 66595111 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

«کارستان هنر ایرانی» رونمایی می‌شود؛

رونمایی از گزیده‌ای نفیس از شاخص‌ترین آثار مجموعه نسخ خطی

کتاب «کارستان هنر ایرانی» گزیده‌ای نفیس از شاخص‌ترین آثار هنرهای کتاب‌آرایی از مجموعه نسخ خطی، کتاب‌های چاپ سنگی و اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رونمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «کارستان هنر ایرانی» گزیده‌ای نفیس از شاخص‌ترین آثار هنرهای کتاب‌آرایی از مجموعه نسخ خطی، کتاب‌های چاپ سنگی و اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رونمایی می‌شود.

این اثر در بردارنده خوشنویسی، نقاشی ایرانی، تذهیب، تشعیر و تجلید در پنج بخش نسخه‌ها، مرقع‌ها، قطعه‌ها، طومارها و سندهاست. بخش خطی کتاب، بسیار غنی و شامل ۵۳ نسخه نفیس، ۳۱ اثر از ۱۳ مرقع، ۵۸ قطعه، ۳ طومار و ۱۰ سند است.


این کتاب دوزبانه تدوین شده است و ذیل هر تصویر، توضیحاتی درباره اثر ذکر شده است؛ مقدمه و دیباچه این کتاب نیز به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده است.


این اثر نفیس توسط حسن محمدی، گردآوری و در قطع رحلی بزرگ با ۲۹۶ صفحه توسط انتشارات مؤسسه کتاب‌آرایی ایرانی و انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر شده است.

کتاب «کارستان هنر ایرانی» روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۶ با حضور دکتر محمد رجبی از اساتید نام‌آشنای عرصه فلسفه هنر و مدیران پیشکسوت فرهنگی کشور، مجید فدائیان، استاد هنرهای سنتی، و امیراحمد فلسفی، استاد خوشنویسی و نستعلیق‌نویسی، در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رونمایی می‌شود.

شرکت در این مراسم برای عموم آزاد است.

نظر شما