شناسهٔ خبر: 66594800 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه لبنانی:

ناتوانی رژیم صهیونیستی در دو جبهه نوار غزه و جنوب لبنان/اسرائیل جرات ندارد

تهران- ایرنا- رسانه لبنانی النشره نوشت: رژیم صهیونیستی هم در جبهه جنوب لبنان و هم در جبهه رفح در مخمصه شدیدی گرفتار شده و ناتوان از ورود به جنگ تمام عیار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، رسانه لبنانی النشره در گزارشی با اشاره به تنگنای رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و جنوب لبنان نوشت که شرایط این رژیم گواه تنگنایی است که تل آویو در آن گرفتار شده و توان تشدید درگیری را ندارد.

این رسانه ادامه داد: تل آویو ترجیح می دهد که اوضاع کنونی در جبهه های مختلف صرف نظر از فشارهایی که علیه بنیامین نتانیاهو وجود دارد، حفظ شود.

به نوشته این منبع، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، به فکر موقعیت خود در انتخابات این کشور و نگران زیان و منافعش در خاورمیانه است و به کابینه رژیم اسرائیل با هدف موافقت با آتش بس فشار وارد می کند.

النشره افزود: رژیم اسرائیل هم در جبهه غزه و هم در جبهه لبنان توان وارد شدن به جنگ تمام عیار را ندارد. در جبهه غزه توان حمله تمام عیار به رفح را ندارد، زیرا نگران تبعات آن و تلفات ارتش خود است به ویژه آنکه حماس ثابت کرده که توان نبرد را دارد.

این رسانه اضافه کرد: در جبهه لبنان نیز همین موضوع صادق است و تل آویو با وجود تهدیدات علیه حزب الله، توان ورود به جنگ تمام عیار را به سبب توازن نظامی ندارد. حتی اگر توان هم داشته باشد، جراتش را ندارد، زیرا نگران تبعات جنگ تمام عیار با حزب الله است.

به نوشته النشره، رژیم اسرائیل در جبهه لبنان ، این واقعیت و شرایطی را که حزب الله تحمیل کرده و ساکنان شمال را فراری داده، نمی تواند نادیده بگیرد.

این خبر در حالی منتشر می شود که رسانه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» امروز اذعان کرد: با وجود حملات ارتش طی ماه های گذشته، توان عملیاتی نیروهای رضوان (وابسته به حزب الله ) کاهش نیافته و خدشه ای نیز به آن وارد نشده است.

«اسرائیل هیوم» گزارش داد که توان عملیاتی نیروهای رضوان مقاومت اسلامی لبنان تاثیر زیادی نپذیرفته و با وجود حملات ارتش طی ماه های گذشته، هر لحظه امکان ورود این نیروها به شمال(سرزمین های اشغالی) وجود دارد.

پیشتر رسانه صهیونیستی«یدیعوت آحارنوت» نیز از تشدید اختلاف در میان مقامات ارشد سیاسی و نظامی رژیم اسرائیل بر سر موضوع حمله به رفح خبر داده بود.

نظر شما