شناسهٔ خبر: 66594663 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جوادی: به طلایی شدن یزدانی در المپیک امیدواریم/ قهرمانان کشتی میرواحدی را نمی‌شناسند

تهران- ایرنا- پیشکسوت کشتی ایران با ابراز امیدواری از رفع مصدومیت نابغه کشتی ایران گفت: هرچند که نایب‌قهرمانی حسن یزدانی در المپیک صد درصد است اما امیدوار به کسب مدال طلای او در پاریس هستیم. المپیک میدان بزرگی است اما دوست داریم کشتی ایران در پاریس صاحب مقام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ابراهیم جوادی دارنده ۴ طلای جهان و برنز المپیک کشتی آزاد روز شنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر ابوالحسن میرواحدی رئیس اسبق فدراسیون کشتی اظهار داشت: میرواحدی از هر نظر شخصیت انسانی خودمانی و خوبی بود و به مردم کمک می‌کرد. به‌خصوص زمانی که رئیس فدراسیون کشتی شد در حد توان کار کرد. فدراسیون کشتی یکی از خوبان را از دست داد.

وی در واکنش به غیبت نسل جدید کشتی در مراسم تشییع پیکر میرواحدی عنوان کرد: مرحوم میرواحدی سال‌ها بود که به آمریکا مهاجرت کرده بود و اگر امروز می‌بینید، قهرمانان و نسل جدید کشتی در مراسم او غایب هستند به این دلیل است که شناختی از او نداشتند اما جامعه کشتی و نسل قدیم به خوبی او را می‌شناسد و ما هم که از نسل قدیم هستیم، آمدیم. خداوند او را بیامرزد.

جوادی با اشاره به سوابق قهرمانی میرواحدی افزود: وی در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی می‌گرفت و در انتخابی تهران با وجودی که حریفان زیادی داشت سوم شد. در آن زمان هر وزن کشتی ده‌ها مدعی داشت و انتخاب شدن کار بسیار سختی بود. میرواحدی هم کشتی‌گیر خوبی بود و هم رئیس فدراسیون خوبی. به خوبی کشتی‌های او را به یاد می‌آورم.

پیشکسوت کشتی در واکنش به فاصله کوتاه باقی‌مانده تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: هنوز در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد موفق به کسب سهمیه المپیک نشده‌ایم. امیدوارم این اتفاق بیفتد و سهمیه‌ها کامل شود تا ببینیم مربیان چه برنامه‌ و چیدمانی برای المپیک دارند.

وی یادآور شد: یکی از کشتی‌گیران خوب ما که امید زیادی به کسب مدالش در المپیک داریم، حسن یزدانی است. امیدوارم آسیب کتف او رفع شود و بتواند کشتی‌های خوبی در المپیک بگیرد. به مدال طلای یزدانی در پاریس امیدواریم اما معتقدم نایب قهرمانی یزدانی در المپیک صد درصد است.

عضو سابق شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد افزود: سایر کشتی‌گیران ما هم خوب هستند ولی باید توجه داشت که المپیک میدان بزرگی است و تمام تیم‌ها آماده می‌آیند. امیدوارم کشتی ایران در المپیک پاریس صاحب مقام شود.

نظر شما