شناسهٔ خبر: 66594104 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی راهکار‌های توان صادراتی محصول سیب در آذربایجان‌غربی

راهکار‌های توان صادراتی محصول سیب آذربایجان‌غربی در نشستی با حضور مسئولان و کارشناسان بررسی شد.

صاحب‌خبر -

بررسی راهکار‌های توان صادراتی محصول سیب در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در این نشست گفت: در سال گذشته از مجموع ۷۵۵ هزار تن سیب صادر شده از کشور ایران به کشور‌های هدف، ۶۴۲ هزار تن تنها از طریق گمرکات استان به کشور‌های هدف صادر شده است.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه تاکنون سیب درختی درجه دو و مخلوط آذربایجان‌غربی به صورت فله‌ای و بسته بندی در باغهای استان به عراق صادر شده است، افزود: این موضوع به صادرات سیب استان در سالهای آینده لطمه وارد می‌کند و آذربایجان‌غربی آمادگی سورت و بسته بندی محصول سیب صادراتی و حتی لوکس در هر سایز و انداره‌ای را به این کشور داراست.

شهبازی، با اشاره به سفر هیئت عراقی به استان گفت: بحث برگشت ارز، حمل یکسره سیب در پایانه‌های اقلیم عراق، نوع سورت و بسته بندی نیز در سفر این هیئت بررسی شد.

وی اظهارکرد: هیئت عراقی نهالستان ها، صنایع تبدیلی و تکمیلی و مزارع و باغهای استان را مشاهده کردند و هدف آن تسهیل صادرات انواع میوه‌ها و محصولات کشاورزی و توسعه آن به کشور عراق بوده است.

شهبازی اضافه کرد: طبق توافقات انجام شده، در سفر رئیس جمهور عراق به کشور ایران که در آینده نزدیک انجام می‌گیرد، دو طرف تفاهم نامه‌ای برای تسهیل و روان سازی صادرات محصولات کشاورزی منعقد خواهند کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، با اشاره به لزوم داشتن تقویم زراعی کشور هدف برای برنامه ریزی صادراتی افزود: آذربایجان‌غربی در تمامی فصول علاوه بر محصولات کشاورزی آمادگی تأمین کالا‌ها و محصولات مورد نیاز کشور عراق با توجه به تقویم زراعی کشور را داراست.

 

 

نظر شما