شناسهٔ خبر: 66593757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اهدای جایزه نوبل ایرانی به جهادگر جهاد دانشگاهی اردبیل

سیدکریم تهامی، جهادگر جهاد دانشگاهی استان اردبیل در جمع ۶۰ نخبه برگزیده کشور قرار گرفت و موفق به دریافت جایزه ۱۴۰۳ بنیاد البرز موسوم به نوبل ایرانی شد.

صاحب‌خبر -

اهدای جایزه نوبل ایرانی به جهادگر جهاد دانشگاهی اردبیلبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان اردبیل روز شنبه اعلام کرد: مراسم اهدای جایزه سال ۱۴۰۳ بنیاد البرز همزمان با شصت و دومین سالگرد تاسیس این بنیاد فرهنگی با اهدای جایزه نقدی، تندیس و لوح تقدیر به ۶۰ نفر دانشمند و نخبه برگزیده کشور در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.
سیدکریم تهامی که از جهادگران جهاد دانشگاهی استان اردبیل است، در این مراسم برای انجام مجموعه‌ای از فعالیت‌های علمی و پژوهشی موفق به دریافت نشان علمی موسوم به نوبل ایرانی بنیاد البرز شد و در جمع ۶۰ نخبه برتر کشور قرار گرفت.
تهامی چاپ هفت عنوان کتاب در حوزه تخصصی کشاورزی و ارائه بیش از ۴۰ مقاله علمی در مجله‌ها، نشریه‌ها و کنگره‌های ملی و بین‌المللی همچنین کسب چندین مقام ملی و بین‌المللی علمی را در کارنامه دارد.
وی که رتبه یکم دکتری بود، پیش‌تر به عنوان دانشجوی برتر سال ۱۴۰۱ و چندین طرح بنیاد ملی نخبگان برگزیده شده و دبیر هیات اندیشه‌ورز نخبگان در راستای حل مسائل مهم کشور، فناور برتر، پژوهشگر برتر استان و دانشگاه بوده است.
جایزه بنیاد فرهنگی البرز به عنوان نخستین و باسابقه‌ترین جایزه علمی کشور که بیش از نیم سده پیشینه دارد، از سال ۱۳۴۲ با هویتی مستقل و غیردولتی کار خود را آغاز کرد و از آن به عنوان نوبل ایرانی نام می‌برند.

نظر شما