شناسهٔ خبر: 66593529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۲ درصد اعتبارات هزینه‌ای خراسان شمالی محقق شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: ۹۲ درصد از اعتبارات هزینه‌ای این استان از محل اعتبارات بودجه ۱۴۰۲محقق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد رحمانی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: اعتبارات هزینه‌ای استان در سال گذشته هست میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال بود که هشت میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال معادل ۹۲ درصد آن تخصیص یافت.

وی تصریح کرد: این اعتبارات در راستای پرداخت حقوق و مزایای پرسنل دستگاه‌های اجرایی هزینه شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین مصوب درآمدهای عمومی دولت در استان طی سال گذشته ۲۱ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال بود که ۲۲ هزار و ۱۰ میلیارد ریال معادل ۱۰۳ درصد محقق شد.

تخصیص ۶۵ درصد از اعتبارات تملک داریی

وی در ادامه افزود: میزان کل اعتبارات تملک دارایی استان نیز در سال گذشته ۱۸ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال بود که ۱۱ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال معادل ۶۵ درصد آن محقق شد.

رحمانی افزود: ۱۰ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال از این اعتبارات معادل ۵۸ درصد به صورت نقدی و یکهزار و ۱۴۰ میلیارد ریال نیز به صورت اسناد خزانه به دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت شد.

فروش ۱۷ ملک مازاد خراسان شمالی

وی همچنین به کسب رتبه پنجم استان در شناسایی اموال مازاد و فروش پلاک ها در طرح مولد سازی اشاره کرد و گفت: پارسال ۱۷ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در استان به فروش رفت و اعتبارات آن برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به استان برگشت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی اظهار کرد: در این طرح تاکنون ۶۸ مورد از دارایی های مازاد و بلااستفاده دستگاه‌های دولتی در استان شناسایی جدید یا تمدید مجوز شد تا با فروش آن‌ها، اعتباراتش برای تکمیل پروژه های نیمه تمام همان دستگاه اجرایی استان هزینه شود.

وی بیان کرد: سال گذشته ۲۰ مورد از این اموال دفاع و ۱۵ مورد در کمیته پایش به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید که البته باید در هیأت عالی مولدسازی نیز تصویب شود.

نظر شما