شناسهٔ خبر: 66592862 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

تعامل برای پیشبرد سیاست‌ها

انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی؛ آزمونی است که رسانه ملی سربلند از آن بیرون آمد. در این دوره از انتخابات، این رسانه در بستر قانون کاملا متفاوت از دوره‌های گذشته عمل کرد. بعد از این‌که تغییراتی در قانون برگزاری انتخابات داشتیم به صداوسیما اجازه داده شد تا از تمام ظرفیت خود برای بحث انتخابات استفاده کند.

صاحب‌خبر -
 
پیش از این، تبلیغات نامزدها در صداوسیما منحصر به نامزدهای ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری بود. همچنین تا قبل از این، هزینه‌های تبلیغ انتخابات در شهرها و شهرستان‌ها قابل توجه بود و برخی نامزدها به‌رغم داشتن شرایط مناسب از هزینه‌ها واهمه داشتند و به همین دلیل در دوره‌های مختلف انتخابات، افراد شایسته‌ای داشتیم که از ورود به خانه ملت باز می‌ماندند؛ بنابراین صداوسیما برای تحقق دو شعار محوری خود یعنی هویت محوری و عدالت گستری، طراحی ۲۰۰ شبکه تلویزیونی را که یک کار بی‌بدیل در سراسر دنیا بود، رقم زد. البته برای رسیدن به عدالت‌گستری و هویت‌محوری هم راه و هم فرصت داریم و باید برنامه‌ریزی‌ داشته باشیم اما در این دوره از انتخابات، تحقق شعار به این شیوه عملیاتی شد.
 همچنان که قبل از آن پرداختن به موضوعات خبری سراسر ایران، حضور شهرها و روستاها در شبکه‌های ملی و حتی بین‌المللی و ایجاد فرصت برای مناطق کمتر برخوردار در قاب تلویزیون و در امواج رادیو انجام می‌شد. در به ثمر رساندن این مسیر، اهمیت دور دوم انتخابات برای رسانه ملی کمتر از دوره اول نبوده  و نیست.
روز گذشته مشاهده شد صداوسیما برای ایجاد شور انتخاباتی و انتخاب اصلح فعالیت‌های مثمرثمری را رقم زد. تعداد حوزه‌های انتخاباتی کمتر شده و طبیعتا حجم فعالیت‌های این رسانه بیشتر بود. به‌ویژه شبکه‌های استانی با یک برنامه‌ریزی حساب شده به سیاست‌گذاری‌ها به نحو مطلوب جامه عمل پوشاندند.
خوشبختانه ارتباط میان سازمان صداوسیما با قوه مقننه مانند سایر قوه‌ها وسیع و عمیق است. هم نمایندگان محترم مجلس، جایگاه صداوسیما را خوب می‌شناسند و هم صداوسیما  خوب می‌داند نمایندگان مجلس اولین نفراتی در حاکمیت هستند که با مردم ارتباط دارند و به تعبیر رئیس رسانه ملی، مجلس مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است.
به همین دلیل تعامل دوجانبه‌ای بین مجلس و صداوسیما وجود دارد که در دوره جدید مدیریتی با توجه به چشم انداز تحولی رسانه ملی این ارتباط گسترده‌تر، به‌روزتر و وسیع‌تر شده است. صداوسیما برای تبدیل شدن چندین طرح و لایحه به قانون، پیگیر و کنار قوه مقننه بود.
مجلس نیز از این ظرفیت استفاده خواهد کرد، چراکه هدف مجلس، قانون‌گذاری بوده و این رسانه است که باید در ابعاد مختلف آن را کالبد شکافی و مخاطب هدف را برای پذیرش آماده کند. در این دوره نمایندگان بیشتر در رسانه حضور یافتند و با ظرفیت‌های رسانه آشناتر شدند. این تعامل و همراهی طبیعتا ارتباط را نزدیک‌تر می‌کند و نفع آن برای پیشبرد سیاست‌های کلان کشور و مردم است.

نظر شما