شناسهٔ خبر: 66592824 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آکسیوس: اسرائیل در هر شرایطی برای بایدن دردسرساز شده است

تهران-ایرنا- تارنمای خبری «آکسیوس» با اشاره به افزایش انتقاد حامیان مالی طرفدار اسرائیل از بایدن که در پی تهدید این رژیم از سوی دولت آمریکا در مورد حمله به «رفح» بیشتر شده و از سوی دیگر گسترش نارضایتی بسیاری از رای دهندگان از رییس جمهوری آمریکا در حمایت تسلیحاتی از اسرائیل تاکید کرد هم حمایت از اسرائیل و هم انتقاد از آن، پیامدهای سیاسی منفی برای جو بایدن دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از این رسانه آمریکایی، «حییم سابان» تاجر میلیاردر و دموکرات اسرائیلی-آمریکایی به مقام های ارشد کاخ سفید ایمیلی ارسال کرد .این میلیارد حامی اسرائیل، از آن ها خواست تا مراتب نارضایتی او از اقدام اخیر جو بایدن،‌رییس جمهوری آمریکا در توقف ارسال سلاح به اسرائیل را به او منتقل کنند.

گفتنی است بایدن، ‌به تازگی اسرائیل را تهدید کرده در صورت حمله زمینی به رفح برخی کمک های نظامی آمریکا به این رژیم را به حالت تعلیق در می آورد.

سابان در این نامه تهدید آمیز نوشت: فراموش نکنید که رای دهندگان یهودی که به اسرائیل اهمیت می دهند بیشتر از رای دهندگان مسلمانی هستند که به حماس اهمیت می دهند.

این در حالی است که در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۲)، سابان در خانه‌اش در لس آنجلس میزبان جمع آوری کمک های مالی برای کمپین مجدد بایدن بود. او در آن زمان با اشاره به گفت‌وگوی خصوصی خود با جو بایدن، اذعان کرد که رییس جمهوری آمریکا، واقعا به اسرائیل اهمیت می‌دهد.

آکسیوس افزود: حمایت همه جانبه بایدن از دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل (پس از حمله این رژیم به غزه) موجب شد تا بسیاری از حامیان وی در سراسر آمریکا از او انتقاد کنند. از سوی دیگر، بسیاری از حامیان مالی طرفدار اسرائیل نیز در مورد انتخاب مجدد بایدن به اجماع رسیده و به او کمک کردند تا مزیت مالی قابل توجهی نسبت به دونالد ترامپ، ‌رئیس جمهور سابق این کشور به دست آورد.

«مارک ملمن»، رئیس و مدیر عامل گروه بانفوذ «اکثریت دموکراتیک حامی اسرائیل» نیز به تازگی با اشاره به اینکه هیچ‌ رئیس‌جمهوری در آمریکا بیشتر از جو بایدن طرفدار اسرائیل نبوده، گفت: در عین حال ما بسیار نگران چیزی هستیم که به نظر می‌رسد یک تغییر مهم در سیاست آمریکا است.

وی افزود: افراد زیادی در گروه های حامی اسرائیل هستند که در این باره بسیار نگران و بسیار عصبانی هستند و ما نمی دانیم که عواقب آن از نظر سیاسی چه خواهد بود.

نظر شما