شناسهٔ خبر: 66592646 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار مصر به آمریکا:کمپ دیوید را لغو می‌کنیم

مقامات مصری به رئیس سازمان سیا اطلاع دادند اگر رژیم صهیونیستی عملیات در شهر رفح را متوقف نکند قاهره برای لغو توافقنامه کمپ دیوید تلاش خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

 مصر به لغو قرارداد کمپ دیوید تهدید کرد 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما روزنامه رای الیوم به نقل از رسانه‌های صهیونیستی نوشت: مصر تهدید کرد در صورتی که اسرائیل عملیات خود را در شهر رفح را متوقف نکند و به مذاکرات جدی برنگردد، قرارداد کمپ دیوید را با این رژیم لغو خواهد کرد.

روزنامه اسرائیلی معاریو تایید کرد مقامات مصری به ویلیام برنز، مدیر اطلاعات آمریکا اطلاع داده اند که آمریکا باید به اسرائیل فشار جدی وارد کند تا عملیات در شهر رفح را متوقف کند و به مذاکرات جدی بازگردد، در غیر این صورت قاهره برای لغو توافقنامه کمپ دیوید تلاش خواهد کرد.

این روزنامه اسرائیلی توضیح داد که لحن رسانه‌های مصری تشدید شده است و این رسانه‌ها لغو توافق کمپ دیوید را با اسرائیل خواستار شده اند.

این مساله مقامات ارشد اسرائیلی را بر آن داشته تا با همتایان مصری خود تماس بگیرند و از ماهیت، اندازه و دامنه این خواسته‌ها مطلع شوند.

در همین حال، این روزنامه خاطرنشان کرد برای اولین بار از زمان آغاز جنگ غزه، مصر از رانندگان کامیون‌های امدادی درخواست می‌کند که منطقه گذرگاه رفح را از سمت مصر تخلیه کنند و در عین حال به تقویت تدابیر امنیتی در آنجا ادامه می‌دهد که می‌توان آن را به وجود نگرانی‌ها درباره بدتر شدن امنیت در منطقه تفسیر کرد.

مصر چند روز پیش درباره خطرات عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر رفح در جنوب نوار غزه به عنوان بخشی از تجاوزات اشغالگرانه به نوار غزه هشدار داد.

وزارت امور خارجه مصر هرگونه عملیات نظامی در رفح را اقدامی تشدید کننده تنش توصیف کرد و از اسرائیل خواست تا از تشدید تنش در این زمان حساس در جریان مذاکرات آتش بس خودداری بکند.

جامعه بین الملل همچنان به محکومیت عملیات نظامی رژیم اسرائیل در رفح ادامه می‌دهد. این در حالی است که درباره پیامد‌های خطرناک آن بر بیش از یک میلیون فلسطینی که توسط اشغالگران مجبور به فرار به منطقه جنوب نوار غزه شده اند هشدار‌هایی داده شده است.

نظر شما