شناسهٔ خبر: 66592390 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

موسویان: نمایش «خارشُتر» دغدغه جامعه امروز ما است/ عدم ضرورت حضور ورزشکاران و خوانندگان در تئاتر

کارگردان نمایش «خارشُتر» عنوان کرد: بحث ریال و فروش نمایش خودم را ندارم اما باید بگویم خارشتر دغدغه و مبتلابه جامعه امروز ما به حساب می‌آید. کارگردان نمایش «خارشُتر» عنوان کرد: بحث ریال و فروش نمایش خودم را ندارم اما باید بگویم خارشتر دغدغه و مبتلابه جامعه امروز ما به حساب می‌آید.

صاحب‌خبر -

سیدعلی موسویان کارگردان نمایش «خارشُتر» که از ۲۵ اردیبهشت در سالن سمندریان تماشاخانه‌ ایرانشهر اجرای خود را آغاز می‌کند درخصوص ایده این نمایش به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا گفت: نمایش خارشُتر به قلم هدی آهنگر نقدی اجتماعی است. متاسفانه اکثر ما اصل را فدای حاشیه می‌کنیم و همین موضوع، اساس نگارش نمایشنامه ماست. بحث ریال و فروش نمایش خودم را ندارم اما باید بگویم خارشتر  دغدغه و مبتلابه جامعه امروز ما به حساب می‌آید و باید دیده شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که سالن ایرانشهر را داشتم براساس آن متنم را انتخاب کردم. امیدوارم مخاطبان از نمایش ما استقبال خوبی داشته باشند.

موسویان با اشاره به انتخاب‌ بازیگران نمایش «خارشُتر» توضیح داد: اولویتم این بود با چهره‌هایی کار کنم که قبلا تئاتر کار کرده باشند‌. پیش از این با الهام شعبانی، هدی آهنگر و اتابک نادری کار کرده بودم؛ لیلا بلوکات و هامون سیدی را هم با توجه به شناختی که از نوع بازی آن‌ها داشتم برای خارشُتر انتخاب کردم.

این کارگردان درباره حضور خواننده‌ها و ورزشکاران به عنوان بازیگر در فضای تئاتر بیان کرد: به نظرم امر بازیگری مدیوم نمی‌شناسد. همانطور که یک بازیگر می‌تواند از تئاتر در سینما ایفای نقش کند، برعکس آن هم امکان‌پذیر است اما با این قضیه که خوانندگان و ورزشکاران وارد فضای نمایش شوند کاملا مخالفم؛ مگر اینکه استعداد خارق العاده‌ای داشته باشند. مگر من می‌توانم به تیم ملی فوتبال بروم؟ یا در سالن وزارت کشور با ۱۰۰۰ تماشاچی کنسرت بگذارم؟ هر رشته‌ای اسلوب خاص خودش را دارد.

وی درباره اجراهای دیگر افزود: همه‌چیز را به بعد از اجرای خارشتر موکول کرده‌ام. خوشبختانه پیشاپیش بلیت‌های پنج_ شش روز اول ما به فروش رفته است. پیشبینی‌ام این است که خارشتر را بعد از ایرانشهر در سالن‌های خصوصی دیگر به صحنه ببریم. «کان لم یکن» را هم از آنجایی که کمدی است و مخاطبان خاص خودش را دارد مجددا بازتولید خواهیم کرد.

سید علی موسویان در پایان با اشاره به نمایش «کان لم یکن» که این روزها در سالن سایه تئاترشهر به صحنه می‌رفت عنوان کرد: شب گذشته آخرین اجرای کم لن یکن را داشتیم. حقیقتا مجموعه تئاترشهر چراغ سبزِ تمدید را به ما نشان داد اما از آنجایی که تا چند روز دیگر باید خارشتر را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببریم امکان تمدید برایمان وجود نداشت.

موسویان: نمایش «خارشُتر» دغدغه جامعه امروز ماست/ مخالف حضور ورزشکاران و خوانندگان در تئاتر هستم

انتهای پیام/

نظر شما