شناسهٔ خبر: 66592236 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

خاطرات بی‌سیم‌چی شهید زین‌الدین

صاحب‌خبر -

ابوالقاسم عموحسینی از رزمنده‌های واحد مخابرات لشکر ۱۷ علی بن‌ابی طالب است که خاطراتش را از زمان جنگ در دفترش یادداشت می‌کرد.
 او جانباز شیمیایی است و ریه‌هایش در زمان جنگ آسیبی جدی دید، به همین دلیل انتشارات «حماسه یاران» تصمیم گرفت خاطراتش را که بخش‌هایی جامانده داشت، در مصاحبه‌ای با این جانباز، تکمیل و منتشر کند. نکته حائز اهمیت دیگر درباره عموحسینی این است که او بی‌سیم‌چی شهید مهدی زین‌الدین بود.
 به این ترتیب فائزه سعادتمند، تدوین خاطرات عموحسینی را به عهده گرفت و آن را در کتاب «بی‌سیم‌چی تخس» منتشر کرد. او در اینباره گفته است: «بچه‌های لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی طالب، حساسیت خاصی روی او (شهید زین‌الدین) دارند و خاطرات باید عینا روایت می‌شد و چندین بار این اتفاق افتاد که دوستان ابوالقاسم عموحسینی کار را مطالعه می‌کردند و کمبودهای آن را می‌گفتند و دوباره بازنویسی می‌شد، حتی بعضی خاطرات در بازنویسی اضافه شد. حسین کاجی، مدیر انتشارات «حماسه یاران» از قدیم با ابوالقاسم عموحسینی آشنایی داشت و در جریان وجود خاطرات این فرد قرار گرفت و او را به موسسه دعوت کرد.» کتاب «بی‌سیم‌چی تخس» با محوریت خاطرات شفاهی ابوالقاسم عمو حسینی اثر فائزه سعادتمند به همت نشر «حماسه یاران» چاپ شده است.

 

نظر شما