شناسهٔ خبر: 66591707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قهجاورستان اصفهان و شهر سگزی در وضعیت قرمز آلودگی

هوای کلانشهر اصفهان در قهجاورستان و شهر سگزی در وضعیت قرمز است.

صاحب‌خبر -

قهجاورستان اصفهان و شهر سگزی در وضعیت قرمز آلودگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به صبح امروز شنبه بیست و دوم اردیبهشت در ایستگاه‌های قهجاورستان با ۱۵۶ و شهر سگزی با ۱۶۳ AQI ناسالم برای عموم گزارش شده است.
شاخص کیفی هوای اصفهان همچنین در ایستگاه‌های احمد آباد با ۱۰۲، انقلاب با ۱۱۰ و شهر کاشان با ۱۴۴ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است.
میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان صبح امروز با ۷۷ AQI در وضعیت قابل قبول است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.
شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

نظر شما