شناسهٔ خبر: 66591414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۶ شهر استان اردبیل به کتابخانه نیاز دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل از احصا نیاز ۶ شهر به فضا‌های کتابخانه‌ای، در پی اجرای طرح آمایش و نیازسنجی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

۶ شهر استان اردبیل به کتابخانه نیاز داردبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، پروانه رضاقلیزاده اظهار کرد: در مرکز استان اردبیل در محدوده‌های شهرک رجایی، میدان جهاد و شهرک سینا به احداث و افزایش فضا‌های کتابخانه‌ای نیاز داریم تا دسترسی مردم به منابع کتاب تسهیل شود.
وی افزود: شهر‌های ایردموسی، اسلام‌آباد شهرستان پارس‌آباد، زیوه شهرستان انگوت و شهر‌های بران علیا و سفی به کتابخانه نیاز دارند و برای تامین اعتبار، زمین و احداث کتابخانه در این شهر‌ها برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنیم.
مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل گفت: تامین زمین برای ساخت کتابخانه، آسان‌تر از تامین اعتبارات احداث آن است و با توجه به همت و همکاری مردم و خیران، هر زمان امکان تامین زمین احداث کتابخانه در مناطق مختلف استان اردبیل وجود دارد، از این رو بیشتر از تامین زمین مورد نیاز پیگیر تامین منابع برای ساخت و اجرای پروژه‌های در دست اجرا هستیم.
رضاقلیزاده افزود: خیران نیک‌اندیش استان اردبیل ساخت ۱۲ باب کتابخانه را در مناطق مختلف استان متعهد شده و ۲ باب کتابخانه را احداث کرده‌اند و ۱۰ مورد دیگر باقی مانده است و سعی می‌کنیم با استفاده از این ظرفیت، شهر‌ها و بخش‌های فاقد کتابخانه را به همت خیران از موهبت کتابخانه و کتاب برخوردار کنیم.
وی همچنین از ساخت هفت باب کتابخانه در مناطق مختلف استان اردبیل خبر داد و گفت: عملیات تکمیل کتابخانه مرکزی پارس‌آباد مغان در سه طبقه با ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت از سال ۱۴۰۱ شروع و تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است و با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تا سال ۱۴۰۴ تکمیل و افتتاح خواهد شد.

نظر شما