شناسهٔ خبر: 66591218 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در چهارمین روز برگزاری؛

رئیس‌جمهور از نمایشگاه کتاب بازدید کرد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در چهارمین روز از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وارد مصلای امام خمینی (ره) شد و از غرفه ناشران مستفر در شبستان اصلی، بازدید کرد.

در این بازدید، ناشران و فعالان حوزه نشر درباره دغدغه‌های حوزه کتاب با رئیس‌جمهور گفت‌وگو کردند. رئیس جمهور در بازدید از «غرفه کاغذ ایرانی» گفت: خودکفایی کشور در تولید کاغذ از موفقیت‌های بزرگ و بسیار ارزشمند است‌.

در بازدید از غرفه حاج قاسم بر ارائه کتاب‌هایی که نویسندگان مختلف درباره حاج قاسم تولید شده‌اند تاکید کرد.

آیت‌الله رئیسی در بازدید از غرفه فلسطین با خانواده‌ای که از غزه آمده بودند گفت‌وگو کرد و به مناسبت روز دختر، تسبیحی به دختر این خانواده اهدا کرد.

غرفه‌های انتشارات انقلاب اسلامی، «دارالکتب اسلامیه»، «سدید»، «مکتب حاج قاسم»، «کتابستان معرفت» «آموت» «سایان»، «حماسه یاران» «حوزه علمیه خراسان» و غرفه «کاغذ ایرانی» و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از جمله غرفه‌هایی بود که رئیس جمهور از آن‌ها بازدید کرد.

محمدمهدی اسماعیلی، در پایان بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه کتاب گفت: بحمد الله رئیس‌جمهور به سنت هرساله، وقت موسعی گذاشتند و با ناشران از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کردند، با برخی از آثار جدید آشنا شدند و سوالاتی را که داشتند مطرح کردند.

وی افزود: هر سال که آقای رئیس جمهور به نمایشگاه کتاب می‌آیند گام رو به جلویی در حل مسایل چاپ و نشر برمی‌داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در یک‌سال اخیر بخش مهمی از مسائل را حل کردیم که مهمترین آن کاغذ تحریر بود که آقای رئیس جمهور هم به آن اشاره کردند و ان‌شاالله گام بعدی را هم به زودی برخواهیم داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوار هستیم با نگاه ویژه‌ای که آقای رئیس جمهور و دولت به حوزه مسایل فرهنگی و کتاب دارند، سایر مشکلات هم در کوتاه‌ترین زمان حل شود.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» تا ۲۹ اردیبهشت در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری برگزار می‌شود و سامانه ketab.ir فضای مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ است.

نظر شما