شناسهٔ خبر: 66590149 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آنتونوف: تسلیحات جدید واشنگتن به کی‌یف، بیانگر موفقیت روسیه در میدان نبرد است

امیرمحمد سهرابی

سفیر روسیه در آمریکا گفت بسته کمکی دیگر آمریکا به اوکراین، واکنشی به موفقیت نیروهای روسیه در خط مقدم تلقی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه طی کنفرانس خبری خود از ارسال کمک‌های نظامی جدید به اوکراین خبر داد و گفت: «من اطمینان می‌دهم که بسته تسلیحاتی بیشتر طی هفته‌های آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

در همین رابطه «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا با انتشار مطلبی در پیام‌رسان تلگرام سفارت روسیه نوشت: «ارسال کمک‌های تسلیحاتی دیگر به رژیم زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) واکنشی به موفقیت نیروهای مسلح روسیه در خط مقدم تلقی می‌شود. سربازان و افسران ما با تلاش‌های قهرمانانه خود به آزادی سرزمین‌های روسی ادامه می‌دهند و حتی خود آمریکا هم به این واقعیت اذعان دارد.»

خبرگزارس تاس گزارش کرد، آنتونوف هم‌چنین دولت آمریکا را به دلیل عدم پذیرش مسئولیت نسبت به حملات اوکراین به تاسیسات غیرنظامی روسیه با استفاده از تسلیحات ارائه‌شده از سوی ایالات متحده مورد انتقاد قرار داد.

این دیپلمات روسی تاکید کرد: «دولت ایالات متحده علاقه‌ای به این واقعیت ندارد که تسلیحات آمریکایی در حال تخریب اموال غیرنظامیان در سرزمین‌های روسیه هستند. کاخ سفید با تزویر و ریاکاری از مسئولیت این حملات شانه خالی می‌کند.»

به گفته آناتولی آنتونوف، بسیاری از سیاستمداران آمریکایی نسبت به اینکه «چگونه نئونازی‌ها از تسلیحات مرگبار آمریکایی استفاده می‌کنند»، سکوت پیشه کرده‌اند.

او در پایان افزود: «این درحالیست که راکت‌ها به ساختمان‌های مسکونی و مدارس در دونباس، کریمه و منطقه بلگورود اصابت می‌کنند و زنان و کودکان جان خود را از دست می‌دهند. رژیم کی‌یف به وعده‌هایی که به حامیانش نسبت به استفاده از این تسلیحات و مهمات علیه روسیه داده، عمل نمی‌کند.»

انتهای پیام

نظر شما