شناسهٔ خبر: 66589923 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبت ۶ زمین لرزه استان کرمان در هفته گذشته

استان کرمان در هفته گذشته ۶ زلزله با قدرت بین ۲.۶ تا ۳.۱ را تجربه کرد و در بندر چارک استان هرمزگان نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ ریشتر رخ داد.

صاحب‌خبر -

در هفته گذشته در استان کرمان زلزله‌های ۲.۶ در سیرچ، ۲.۹ در کرمان، دو زلزله ۲.۸ در بلوک، ۳.۱ در گلباف و ۲.۶ در کوهبنان به ثبت رسید.

همچنین در بندر چارک استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ و در احمدسرگوراب استان گیلان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ رخ داد.

در دماوند استان تهران زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۱۵ اردیبهشت

در کرمان استان کرمان زلزله ۲.۹ رخ داد. 

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت 

بندر چارک استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۲۰ کیلومتری لرزید که کانون آن در ۲۰ کیلومتری بندر چارک، ۳۳ کیلومتری جزیره کیش و ۵۲ کیلومتری جناح این استان بوده است.

در خشت استان فارس زلزله ۲.۸، در بلوک استان کرمان دو زلزله ۲.۸ در عمق ۱۰ کیلومتری و در آبدان استان بوشهر زلزله ۲.۸ رخ داد.

در فین استان هرمزگان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۷ کیلومتری به ثبت رسید و رومرکز آن در ۳۰ کیلومتری فین، ۴۰ کیلومتری فارغان و ۴۱ کیلومتری قلعه قاضی این استان بوده است.

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت 

در فین استان هرمزگان دو زلزله ۲.۸ و ۲.۷ و در سیرچ کرمان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

دیباج استان سمنان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۷ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۴ کیلومتری دیباج، ۱۸ کیلومتری دامغان و ۳۴ کیلومتری مجن سمنان گزارش شد.

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت

کنار تخته استان فارس زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۴ کیلومتری کنار تخته و ۷ کیلومتری خشت استان فارس و ۱۹ کیلومتری وحدتیه استان بوشهر بوده است.

در سفیدسنگ استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶، در دماوند استان تهران زلزله ۲.۹ و در لنده استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

تایباد استان خراسان رضوی با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۱ کیلومتری تایباد، ۱۵ کیلومتری مشهدریزه و ۱۸ کیلومتری کاریز این استان بوده است.

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت

در کنارتخته استان فارس زلزله ۲.۵، در لنده استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۶، در بالاده استان فارس زلزله ۲.۷ و در سپید دشت استان لرستان زلزله ۲.۹ رخ داد.

پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت

گلباف استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۹ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۳ کیلومتری گلباف، ۳۱ کیلومتری راین و ۴۱ کیلومتری ماهان این استان بوده است.

در کوهبنان استان کرمان زلزله ۲.۶ و در قلعه رئیس استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۵ رخ داد. 

احمدسرگوراب استان گیلان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۸ کیلومتری زمین لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۸ کیلومتری احمدسرگوراب، ۱۳ کیلومتری شفت و ۱۹ کیلومتری فومن این استان گزارش شد. 

جمعه ۲۱ اردیبهشت 

در چالوس استان مازندران زلزله ۲.۵ و در کیاسر استان مازندران زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

رامشیر استان خوزستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۲ کیلومتری زمین لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۷ کیلومتری رامشیر، ۲۸ کیلومتری مشراگه و ۳۱ کیلومتری چمران این استان گزارش شد.

منبع : ایسنا

نظر شما