شناسهٔ خبر: 66589690 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کره شمالی سامانه توپخانه‌ای آزمایش کرد

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از سامانه سلاح توپخانه‌ای این کشور و شلیک آزمایشی آن بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مرکزی کره بامداد شنبه گزارش داد: این سامانه نسخه به‌روزشده سامانه پرتاب راکتی چندگانه ۲۴۰ میلیمتری است.این پرتابگر راکتی چندگانه که به‌روزرسانی شده است، توان جابجایی و دقت بالایی دارد و از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ در اختیار واحد‌های ارتش خلق کره قرار می‌گیرد.

به گزارش رویترز، خبرگزاری مرکزی کره افزود که با این اقدام بزودی «تغییر قابل توجهی» در افزایش توافق رزمی توپخانه‌ای ارتش کره شمالی ایجاد خواهد شد.

کیم جونگ اون ماه گذشته بر آزمایش سامانه پرتاب راکتی چندگانه ۲۴۰ میلیمتری نظارت کرد و گفت که این سامانه «تغییری راهبردی در تقویت قابلیت‌های توپخانه‌ای ارتش ایجاد خواهد کرد.»

کره شمالی همواره به حضور نظامی آمریکا در منطقه و همکاری نظامی واشنگتن با متحدان منطقه‌ای خود اعتراض کرده و آزمایش‌های تسلیحاتی گوناگونی انجام داده است.کره شمالی می‌گوید تمرینات نظامی آمریکا آماده‌سازی برای جنگ هسته‌ای علیه این کشور است. اما واشنگتن و سئول ادعا می‌کنند این رزمایش‌ها ماهیت دفاعی دارند و به طور منظم برای حفظ آمادگی انجام می‌شوند.

کره شمالی اخیرا سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیرو‌های توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی و اعتراض به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی حضور یافتند.

بر اساس این گزارش، رهبر کره شمالی بر رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای نظارت و آنها را هدایت کرد.نیرو‌های کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین کرده و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

ارتش آمریکا و کره جنوبی طی ماه‌های اخیر، مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را با مقیاس و شدت بیشتری انجام داده و هدف خود را ارتقای آمادگی نظامی در برابر «تهدیدات نظامی کره شمالی» عنوان کرده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما