شناسهٔ خبر: 66589653 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دغدغه مجلس یازدهم ساماندهی بازار مسکن بود/ باید سرمایه‌های دولتی و خصوصی به سمت تولید مسکن برود

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: از ابتدای مجلس یازدهم دغدغه نمایندگان سامان دادن به بحث مسکن و اجاره‌بها بود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملکرد مجلس یازدهم در حوزه ساماندهی حوزه مسکن گفت: از ابتدای مجلس یازدهم دغدغه نمایندگان سامان دادن به بحث مسکن و اجاره بها بود و بر همین اساس قانونی در مجلس به تصویب رسید. 

او افزود: در سال‌های گذشته به دلیل کوتاهی‌های که در ساخت مسکن رخ داده تعادل عرضه و تقاضا بر هم خورده لذا برای ساماندهی و سوق دادن سرمایه های دولتی و خصوصی به سمت ساخت مسکن  قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها املاک مسکونی و جهش تولید مسکن را مصوب کردیم تا بخش زیادی از مشکلات را از این طریق حل کنیم و جبران کمبود‌ها را داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران افزود:  امیداریم با اجرای صحیح و دقیق از سوی مجریان و متولیان ثبات در بازار مسکن و رفع مشکلات عدیده در این حوزه را شاهد باشیم.

رضایی کوچی با بیان اینکه در ۲ قانون مصوب شده سازوکار‌های مناسبی برای ساماندهی بخش مسکن دیده شده است، عنوان کرد: از جمله این سازوکار‌ها می‌توان به ارائه مشوق‌ها و ضمانت‌های اجرایی لازم برای تحقق این قوانین است.

او در پایان تصریح کرد: امیدواریم با توجه تصویب و تائید قوانین مجلس در حوزه مسکن دستگاه‌های اجرایی و متولی این قوانین را عملیاتی کنند تا در آستانه فرارسیدن فصل تابستان و آغاز جا به جایی مستاجران دیگر شاهد تلاطم در این بازار نباشیم.

نظر شما