شناسهٔ خبر: 66589473 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امیری: امیدوارم زودتر تکلیف تیراندازان اعزامی به پارالمپیک مشخص شود

ظریفه ملک‌پور

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی با اشاره به عملکرد خوب تیراندازان در جام جهانی کره جنوبی، اظهار کرد: با توجه به این که از ۵ ورزشکار حاضر در کره‌جنوبی تنها ۴ نفر به پارالمپیک پاریس اعزام می‌شوند، امیدوارم کمیته ملی پارالمپیک زوتر تکلیف تیراندازان اعزامی را مشخص کند.

صاحب‌خبر -

حسین امیری در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی از ۵ ورزشکار اعزامی به مسابقات جام جهانی کره جنوبی، اظهار کرد: در این مسابقات تیراندازان ثابت کردند که توانایی و پتانسیل آنها بالاتر از حد انتظار بود. البته اگر رقیه شجاعی در تفنگ سه وضعیت با بدشانسی مواجه نمی‌شد، او نیز جزو مدال‌آوران بود اما به خاطر مشکلی که در تجهیزات این تیرانداز ۱۰ دقیقه قبل از شروع مسابقه ایجاد شد از راهیابی به فینال بازماند.

وی گفت: در این تورنمنت ما موفق به کسب ۵ مدال (یک طلا، یک نقره و یک برنز در بخش انفرادی و یک طلا و یک نقره در بخش تیمی) و شکسته شدن رکورد جهان توسط ساره جوانمردی شدیم که عملکرد تمام تیراندازان از نظر من سرمربی راضی‌کننده بود و به پارالمپیک پاریس امیدوار شدم.

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی درباره علت افت فائزه احمدی در این مسابقات و عدم موفقیت وی در کسب مدال، افزود: چون در تپانچه ۱۰ متر بادی بانوان از بین نسرین شاهی، ساره جوانمردی و فائزه احمدی تنها امکان اعزام دو تیرانداز به پارالمپیک پاریس وجود دارد این مساله سبب شد تا فشار روانی زیادی روی فائزه برای رقابت با این دو ورزشکار قهرمان جهان در کره جنوبی باشد و نتوانست به خاطر این فشار به جایگاهی بهتر از ششمی دست پیدا کند. وی تیرانداز باانگیزه و با پتانسیل بالایی است و نباید تحت تاثیر فشارهای روحی و روانی قرار بگیرد تا دوباره خود را در این ماده مطرح کند.

امیری تصریح کرد: امیدوارم کمیته ملی پارالمپیک هر چه زودتر تکلیف تیراندازان اعزامی به پارالمپیک پاریس را مشخص کند تا در شرایط بهتری ورزشکاران را برای پارالمپیک آماده کنیم.

وی زمان اردوی بعدی تیراندازان را از ۲۳ اردیبهشت با حضور همین ۵ ورزشکار در محل فدراسیون جانبازان و توانیابان عنوان کرد و گفت: این اردو تا ۶ خرداد ادامه خواهد داشت، امیدوارم در پایان این اردو تکلیف تیراندازان اعزامی از سوی کمیته ملی پارالمپیک مشخص شود.

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز هم با مشکل فشنگ مواجه هستید؟ افزود: در تمرینات تیراندازان با فشنگ ایرانی تمرین می‌کنند که برای تعیین رکورد، استانداردهای لازم را ندارد. امیدوارم تا زمان اعزام به پاریس، کمیته ملی پارالمپیک با خرید فشنگ‌های خارجی زودتر این مشکل را برطرف کند تا تیراندازان در شرایط بهتری در این مسابقات حضور پیدا کنند.

انتهای پیام

نظر شما