شناسهٔ خبر: 66589238 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دست پر سوره‌مهر  در نمایشگاه بین‌المللی کتاب 

روزنامه جوان

مهرداد صدقی. آخرین جلد از سری مجموعه آبنبات‌ها که در روزگار کنونی می‌گذرد، در «آبنبات لیمویی» خوانندگان همچنان ماجرا‌های محسن را دنبال می‌کنند. محسن حالا تحصیلاتش را در دانشگاه گرگان به پایان رسانده و می‌خواهد ازدواج کند

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: انتشارات سوره‌مهر، با موضوعات مختلف به ســی‌و‌پنجمین نمایشگاه کتاب می‌آید. علاوه بر کتاب‌هایی با موضوع ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، عناوین بسیاری با موضوع رمان، خاطره‌نگاری، روایت، شعر نو و کلاسیک، هنر‌های نمایشی، زندگی‌نامه، موسیقی و... در نمایشگاه عرضه خواهد شد. در این مطلب به تعدادی از تازه‌های انتشارات سوره مهر در نمایشگاه کتاب می‌پردازیم. 
 
«آبنبات لیمویی» نویسنده: مهرداد صدقی. آخرین جلد از سری مجموعه آبنبات‌ها که در روزگار کنونی می‌گذرد، در «آبنبات لیمویی» خوانندگان همچنان ماجرا‌های محسن را دنبال می‌کنند. محسن حالا تحصیلاتش را در دانشگاه گرگان به پایان رسانده و می‌خواهد ازدواج کند. 
«پری خانه ما» نویسنده: بهناز ضرابی‌زاده. در کتاب تازه ضرابی‌زاده، مادران شهید مورد توجه قرار گرفته‌اند، آن هم مادرانی که بیش از دو فرزند خود را در دفاع مقدس تقدیم ذره ذره خاک ایران کردند. او در این پژوهش سعی کرده که علاوه بر ثبت روایت وابستگان این خانواده‌ها که ساکن همدان هستند، وضعیت آن‌ها پس از شهادت فرزندان و سبک زندگی‌شان را بررسی کند. 
«پرسه در لوسیل» سفرنامه مهدی مافی به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر است. در این کتاب تلاش شده تا مخاطب با حال و هوای یک جام جهانی در کشوری اسلامی آشنا شود. در عین حال روایتی از سه بازی تیم ملی مقابل انگلیس، ولز و امریکا هم در این کتاب هست تا آن را برای مخاطب ایرانی خواندنی‌تر کند. 
«آذرخش و رقص فانتوم‌ها» نویسنده صادق وفایی: مقاطع مختلف زندگی امیر آزاده خلبان حسینعلی ذوالفقاری، از کودکی تا تحصیل در دانشکده خلبانی، اعزام به امریکا، بازگشت به ایران، مقطع انقلاب، شرکت در جنگ تحمیلی به عنوان خلبان شکاری، اسارت، بازگشت به میهن و خدمت به‌عنوان خلبان تجاری و مسافربری و در نهایت بازنشستگی. 
«تهرانِ جان» نویسنده مکرمه شوشتری و مهدی قزلی. کتابی شامل ۱۵ روایت از زندگی در تهران است که به شناخت عمیق‌تر ما از این ابرشهر ایران منجر می‌شود. در کتاب سعی شده با تهران به مثابه یک شخصیت برخورد شود تا ابعاد بیشتری از آن شناخته شود. تهران شهر همه ایرانی‌هاست و از این رو نوشتن و خواندن ازتهران، نوشتن و خواندن از ایران است. 
«ریل‌های زنگ‌زده» شاعر: فاطمه سادات میر. دفتر شعر
«کاملاً» نویسنده: سید‌محمد سادات‌اخوی برگزیده آثار نویسنده در حوزه طنز مکتوب (نظم، نثر، یادداشت)، از دهه ۶۰ تا دهه ۹۰ خورشیدی. 
«شبیه افسانه‌ها» به قلم مجید ایزدی. این کتاب به شیوه‌ای جدید به زندگی خلبان شهید عباس دوران می‌پردازد. خلبان شهید عباس دوران، یکی از اسطوره‌های دفاع مقدس است که به خاطر عملیات استشهادی‌اش و نا امن کردن اجلاسیه سران غیرمتعد‌ها در بغداد، نامش در بین قهرمانان ایران ماندگار شده است. کتاب در سه فصل «زمین تا آسمان»، «بلندای آسمان جایگاه من است!» و «از آسمان تا عرش» به مرور خاطرات شهید عباس دوران از زمان کودکی تا شهادت پرداخته است. 
«ما غیرممکنیم» نویسنده: مطهره شیرانی. شخصیت‌های کتاب مسافرانی هستند که سفری عجیب و پرماجرا را در جزیره هرمز تجربه می‌کنند. وقتی که همه مسافران به خاطر بارش شدید باران در سرداب قلعه پرتغالی‌ها پناه گرفته‌اند از یک ششلول قدیمی شلیکی صورت می‌گیرد که فضا زمان را دچار اختلال می‌کند. این ماجرا اشاره به پارادوکس گربه شرودینگر در نظریه مکانیک کوانتومی است. بر اثر ماجرای پیش آمده جهان‌های موازی با هم تلاقی پیدا کرده و شخصیت‌ها و سرنوشت‌شان را دستخوش تغییرات می‌کند. ص
«آواز آن پرنده آتشین» نویسنده: سمیه کاظمی‌حسنوند. رمانی اجتماعی که از منظر و دریچه‌ای به جامعه جنگ‌زده دهه ۶۰ می‌پردازد جامعه‌ای پر از آمال، آرزو، اندوه و دوست داشتن به زنانی که رنج کشیده‌اند و مردانی که سوت خمپاره و موشک برایشان تبدیل به کابوس شده است.

نظر شما